شنبه, ۰۶ مرداد ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

همکاری‌های مشترک کشاورزی ایران و تاجیکستان تقویت می‌شود

Hh-_-91.jpg

کشاورزی آینده جهان: 13/03/1403

در نشست مشترک معاونین وزارت کشاورزی‌ جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران، بر تقویت همکاری‌های مشترک بین دو کشور تاکید شد.

در این نشست که معاون امور تولیدات‌گیاهی‌،‌ دامی‌ و شیلات؛ معاون وزیر در امور مکانیزاسیون و مدیر کل زراعت و باغبانی ‌وزارت کشاورزی تاجیکستان حضور داشتند، ابتدا اهداف سفر هیات ایرانی به تاجیکستان توسط معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی که در راستای تقویت همکاری حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی، تشریح و تبیین شد.

نیازی شهرکی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی جمهوری اسلامی ایران را بیان کر و گفت: ایران آمادگی دارد به کشور دوست و برادر خود تاجیکستان در زمینه‌های مختلف‌ بخش کشاورزی خدمات فنی و مهندسی ارائه کند.

در ادامه نشست، نظر بهادر مدیر کل امور زراعت و باغبانی وزارت کشاورزی تاجیکستان، گزارشی از ظرفیت‌های بخش کشاورزی‌ و همچنین برنامه و خدماتی که دولت تاجیکستان به کشاورزان ارائه می‌کند را بیان کرد.

در ادامه، نماینده سفارت بر ضرورت همکار‌های مشترک دو دولت در بخش کشاورزی تاکید و تصریح کرد: سفارت تمام توانش را برای توسعه همکاری‌های طرفین و رفع‌ موانع موجود به خدمت می‌گیرد.

در خاتمه این نشست، با‌ توجه‌ به‌ اعلام‌ آمادگی طرف تاجیکستانی مقرر شد‌ از جانب معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی ایران دعوت رسمی از معاونین وزیر تاجیکستان برای آشنایی‌‌ از ظرفیت‌های بخش آب و کشاورزی و بازدید از کارخانجات تولید کننده تجهیزات آبیاری و کشاورزی به عمل آید.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، همچنین مقرر شد پس‌ از‌ آشنایی از ظرفیت‌ها و نیازهای طرفین‌‌، به منظور ادامه و تقویت همکاری‌مشترک، تفاهم‌نامه‌‌ای منعقد شود......................... ..... /................................. // کد 91H

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .