جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبرداد:

گوجه فرنگی استان بوشهر روانه میدان‌های تهران می‌شود

L_-80.jpg

کاج پرس: 29-08-1401

معاون وزیر و رئیس سازمان تعاون روستایی گفت:باتوجه به وجود ۲۵ تا ۳۰ میدان میوه و تره بار در تهران به منظور بهبود وضعیت بازار هماهنگی‌های لازم برای عرضه گوجه فرنگی استان بوشهر انجام شده است.

محمد علی نیکبخت پس از بازدیدی میدانی از مزارع گوجه فرنگی کاران شهرستان دشتستان در نشست جمع بندی افزود:برهمین اساس باید بر نحوه بارگیری نظارت کامل صورت گیرد تا باری مطلوب به بازار عرضه شود.

وی با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی برای تازه خوری ۶ هزار تومان تعیین شده است گفت:مشکلات گوجه کاران با جدیت بررسی و با پیگیری‌های مستمر در سطح ملی چاره اندیشی می‌شود.

وی اظهارداشت: مهمترین وظیفه وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید و تولیدکننده است و همه ظرفیت‌ها در این زمینه به کار گرفته می‌شود.‌

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: این حق کشاورزان است که محصول آنهابه موقعفروش برود اما همه این مسائل مربوط به وزارت جهاد کشاورزی به تنهایی نیست و دستگاه‌های مختلف در این زمینه تاثیرگذار هستند.

رئیس سازمان تعاون روستایی اظهار کرد: بوشهر با تولید ۶۰۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل در زمینه تولید وعرضه این محصول حرف اول را در کشور می‌زند.

نیکبخت در خصوص الگوی کشت گفت: الگوی کشت بعد از ۴۰ تا ۵۰ سال با همت دولت سیزدهم تهیه و تصویب شده و امروز ستاد الگوی کشت به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با دبیری وزیرجهاد کشاورزی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۱۷ استان درجه اول با توجه به سطح زیر کشت کالاهای اساسی انتخاب شده و جلسه‌های منظمی تاکنون در استان‌ها از جمله خوزستان، فارس و همدان تشکیل شده است.

رئیس سازمان تعاون روستایی تاکید کرد: موضوع الگوی کشت یک موضوع فرابخشی است و همه دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری لازم داشته باشند.

۳۰ درصد محصول گوجه فرنگی استان با تعرفه قبلی صادر می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: براساس تصمیم‌گیری‌های انجام شده ۷۰ درصد از محصول گوجه فرنگی خارج از فصل استان برای بازار داخل و ۳۰ درصد نیز با تعرفه قبل که در خرداد ماه مصوب شده صادر می‌شود.

علیرضا باستین افزود: در صورت کاهش تقاضا در بازار داخل ( کاهش قیمت و باقی ماندن محصول روی دست کشاورزان) وزارت جهاد کشاورزی با هماهنگی استان‌های تولید کننده گوجه فرنگی و نه به صورت یک شبه به صورت پلکانی اقدام به کاهش تعرفه صادرات می‌کند.

وی تاکید کرد: تلاش می‌شود تا از طریق صادرات محصول به فروش برسد و محصول روی دست کشاورز نماند.

باستین اضافه کرد:تنها مطالبه کشاورزان این است که از حاصل دسترنج خود برای گذران زندگی استفاده کنند.

* رفع مشکلات گوجه‌کاران دشتستان از مزارع تا مراکز عرضه

نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مشکلات گوجه‌کاران دشتستان از مزارع تولید تا مراکز عرضه محصول بررسی و پی‌گیری می‌شود.

ابراهیم رضایی با بیان اینکه کشاورزان نقش مهمی در امنیت غذایی کشور بر عهده دارند افزود: خرید تضمینی و توافقی از مطالبات ما از مسئولان مربوطه بوده است.

وی با بیان اینکه خواستار حذف تعرفه صادرات گوجه‌فرنگی هستیم ادامه داد:همه مسئولان پیگیر حل مشکل کشاورزان هستند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، رضایی از تلاش برای تسهیل مسیر تولید تا مراکز عرضه خبر داد و بیان کرد: امید می‌رود شاهد حل مشکل و کسب رضایت کشاورزان گوجه کار استان بوشهر باشیم........ ...... .................. ................ //.... کد 80L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .