جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مدیرکل دفتربازسازی آبزیان سازمان شیلات خبرداد:

احداث ۲ مرکز تکثیر در جنوب کشور

L_-92.jpg

کاج پرس: 1-09-1401

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران گفت: ۳۸۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهی امسال تکثیر و در منابع آبی کشور رهاسازی شد.

«ناصر کرمی‌راد» در حاشیه ششمین نمایشگاه بینالمللی شیلات، آبزیان، غذاهای دریایی و صنایع وابسته افزود: از این تعداد بچه ماهی تکثیر شده بیش از ۲۴۰ میلیون قطعه در دریای خزر رهاسازی شده است.

مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران اظهارداشت: در دریای خزر حدود ۱۲ تا ۱۳ گونه ماهی رهاسازی شده که شامل دو میلون قطعه انواع بچه ماهی خاویاری و بقیه ماهیان استخوانی از جمله سفید، سوف و کپور دریایی می‌باشد.

وی در همین حال از برنامه احداث پنج مرکز تکثیر و رهاسازی ذخایر آبزیان در جنوب کشور خبر داد و اظهار داشت: احداث دو مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان در چابهار و جاسک از محل اعتبارات حوزه مکران کلید خورده و مصوبه احداث سه مرکز دیگر را از محل سفر رییسجمهوری به استان هرمزگان گرفته‌ایم.

کرمی‌راد درباره اعتبارات دو مرکز ذخایر تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان تصریح کرد: اعتبارات هر یک از این دو مرکز بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان است که در مرحله نخست از محل حوزه مکران نزدیک به ۴۱ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی گفت: این دو مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان باید ظرف حدود دو سال ساخته و راه‌اندازی شوند که بستگی به تخصیص اعتبارات دارد.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان سازمان شیلات ایران در همین حال احداث پنج مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان در جنوب کشور را کافی ندانست و گفت: با توجه به وسعت صید، میزان برداشت آبزیان از آب‌های خلیج فارس و دریای عمان و تنوع بسیار بالای گونههای آبزیان در این آب‌ها، احداث پنج مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان تنها بخشی از نیازمندی‌های‌مان را برآورد می‌کند و البته دولت نیز به این موضوع دارای نگاه ویژهای است.......................... ............... //.... کد 92L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .