پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

اجرای عملیات آبخیزداری در ۲۵ درصد حوزه‌های آبخیز کشور

L_-144.jpg

کاج پرس: 7-09-1401

سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: بر اساس سیاست‌های کلان کشور جهت جلوگیری از خسارات ناشی از سیل، تاکنون در حدود ۲۵ درصد از وسعت حوزه‌های آبخیز، اقدامات آبخیزداری انجام شده است.

سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به گزارش روزنامه «شرق» با عنوان «تکرار سیل در نبود هماهنگی»، اعلام کرد: در سیاست‌های کلان کشور در رابطه با موضوع آب صراحتاً به رعایت تناسب در اجرای سدسازی، آبخیزداری و آبخوان‌داری اشاره شده است؛ در همین راستا با توجه ویژه مقام معظم رهبری به موضوع آبخیزداری و آبخوان‌داری و اختصاص اعتبارات صندوق توسعه ملی به این موضوع حیاتی، تاکنون در حدود ۲۵ درصد از وسعت حوزه‌های آبخیز کشور اقدامات آبخیزداری انجام شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، در همین راستا و برای جلوگیری از ناهماهنگی و دوری‌جستن از بخشی‌نگری و افزایش اثربخشی و کارایی فعالیت‌ها در حوزه‌های آبخیز کشور و رسیدن به توسعه پایدار، این سازمان معتقد است اجرای طرح‌های آبخیزداری مناسب‌ترین روش برای کاهش خسارت سیل و خشکسالی است و در همین راستا با مشارکت و هماهنگی دستگاه‌های اجرائی و مراکز علمی و دانشگاهی، لایحه آبخیزداری را تدوین و ارائه کرده است که تسریع در تصویب این لایحه می‌تواند نقش مؤثری در اعمال مدیریت جامع در حوزه‌های آبخیز کشور، پیش‌بینی ساختار مناسب برای اعمال مدیریت جامع و افزایش اعتبارات برای جهش و اقدام جهادی در فعالیت‌های آبخیزداری و منابع طبیعی با هدف جبران عقب‌ماندگی‌ها نموده و دستیابی به اهداف پیش‌روی منابع طبیعی کشور را تسهیل کنند................... . //.... کد 144L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .