جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

آیین تجلیل از تعاونیهای برتر در قم انجام شد

L_-163.jpg

کاج پرس: 9-09-1401

آیین تجلیل از تعاونیهای برتر با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ، مدیر تعاون روستایی قم ، رئیس اتاق اصناف کشاورزی و مدیران عامل تشکل های روستایی و کشاورزی و تولید روستایی استان قم در مرکز آموزش شهید سپهبد قاسم سلیمانی برگزار شد .

محمدرضا حاجی رضا رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در آیین تجلیل از تعاونیهای برتر استان قم ضمن تقدیر از فعالیت های ارزشمند شبکه تعاونیهای روستایی و کشاورزی بعد از مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها ، بیان کرد: استان قم در بخش امنیت غذایی به خصوص در حوزه دام و طیور وضعیت شاخصی در سطح کشور دارد.

وی اظهار داشت: قم با وجود اینکه نیم درصد اراضی زارعی و کشاورزی کشور را داراست اما ۲ درصد دام و طیور مورد نیاز کشور در این استان تولید و عرضه می شود.

محمد رضا حاجی رضا در ادامه بیان داشت: ظرفیت استان قم برای تولید محصولات دامی و تامین امنیت غذایی مردم ، بسیار قابل توجه است و به‌همین دلیل ایجاد صنایع تبدیلی توسط تشکل ها در بخش فرآوری این محصولات می‌تواند هم خدمت رسانی هم درآمدزایی خوبی را برای سرمایه‌گذاران در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت محصولات غذایی مورد استفاده مردم در تعیین سیاست‌های کاری بخش کشاورزی استان، افزود: از جمله سیاست‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی قم در دولت سیزدهم در کنار انجام اقدام‌های لازم برای گسترش حجم تولید محصولات دامی در استان، توجه به موضوع راهبردی ارتقا سلامت این محصولات و رعایت استانداردهای تعیین شده در این رابطه توسط بهره‌برداران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت:در زمینه تولید بسیاری از کالا‌های کشاورزی به‌ویژه محصولات دامی دارای جایگاه برتر در کشور هستیم که با ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی و فرآوری محصولات در داخل استان، سودآوری فعالیت‌های کشاورزی در قم را می توان افزایش دهیم.

حاجی رضا با تاکید بر این که کشاورزی قم بسیار پویا و فعال بوده و در راستای تامین امنیت غذایی جایگاه مناسبی در سطح کشور دارد، گفت: قم در تولید محصولات دامی پیشگام است و علاوه بر تامین نیاز استان، حجم قابل توجهی از آن را برای مصرف به سایر استان‌های کشور ارسال می‌کند که در همین راستا می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی و غذایی، ارزش‌افزوده خوبی را برای بخش کشاورزی استان به ارمغان آورد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به این که بخش کشاورزی قم وضعیت خوبی در موضوع تولید محصولات غذایی مورد نیاز مردم استان دارد، گفت: افتخار قم وجود کشاورزان باتجربه و نخبه است که با دانش خود توانسته‌اند با وجود سختی کار کشاورزی در این استان، در تولید بسیاری از محصولات سرآمد باشند.

به گزارش کاج پرس به نقل از سازمان تعاون روستایی، در پایان این مراسم نمایندگان تشکل ها ضمن بیان ظرفیت ها و مشکلات شبکه تعاونیها ، از تعاونی های برتر روستایی و کشاورزی و تولید روستایی استان قم تجلیل به عمل آمد ................. .. .//.... کد 163L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .