سه شنبه, ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تولید عسل در کردستان ۳۰ درصد افزایش یافت

L_-179.jpg

کاج پرس: 13-09-1401

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: میزان تولید عسل استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

فرزاد معاونی در گفت و گویی با اشاره به انجام سرشماری زنبورستان های استان در تاریخ ۱۶ تا ۲۸ مهر امسال، از رشد مطلوب تولید عسل و تعداد کلنی در زنبورستان های استان خبرداد و افزود: براساس این سرشماری، ۲۷۸ هزار کلنی در استان وجود دارد که از این تعداد ۹۷ درصد آن مدرن و سه درصد آن بومی است.

وی با اعلام اینکه امسال ۲ هزار و ۴۳۵ تن عسل در استان تولید شد، گفت: ۲ هزار و ۴۱۵ تن آن مربوط به کلنی های مدرن و ۲۰ تن هم مربوط به کلنی های بومی بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه میانگین تولید عسل در کلنی های مدرن استان ۸.۶ کیلوگرم و در کلنی های بومی ۲.۹ کیلوگرم بود، یادآور شد: هفت هزار و ۲۱۳ زنبورستان در استان وجود دارد که نسبت به پارسال ۲.۵ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: از لحاظ تعداد کلنی بیشترین آمار به ترتیب مربوط به شهرستان های سنندج، دیواندره، کامیاران و مریوان و از نظر تولید هم بیشترین میزان مربوط به شهرستان سقز بود.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا؛ معاونی با اشاره به اینکه امسال ۲۵۷ کیلوگرم ژل رویال هم در استان تولید شد، گفت: یکی از طرح های استان توسعه زنبورداری است که چندین سال است آن را دنبال می کنیم............. . . //.... کد 179L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .