جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مدیرعامل شرکت قند بیستون خبرداد:

افزایش ظرفیت روزانه کارخانه قند بیستون به چهار هزار تن در دستور کار است

L_-199.jpg

کاج پرس: 14-09-1401

مدیرعامل شرکت قند بیستون با اشاره به اینکه ظرفیت تولید روزانه در این کارخانه اکنون حدود ۲ هزار و ۲۰۰ تن است، گفت: باتوجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود این شرکت و همچنین بخش کشاوزی استان، برای افزایش این میزان به چهار هزار تن برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

«بهرام رمضانی» در نشستی خبری به پتانسیل تولید چغندر به عنوان ماده اولیه کارخانه قند در استان اشاره کرد و افزود: براساس آمارهای رسمی امسال حدود یک میلیون تن چغندرقند در استان کرمانشاه تولید می‌شود که این ظرفیت بالایی برای کارخانه‌های قند استان است.

وی با بیان اینکه اکنون ۲ کارخانه قند بیستون و اسلام آباد غرب در استان کرمانشاه فعال است، گفت: ظرفیت این ۲ کارخانه در مجموع فرآوری ۶۰۰ هزار تن چغندرقند است و حدود ۶۰۰ هزار تن دیگر از محصول تولیدی استان به خارج از استان ارسال می‌شود.

رمضانی یکی از مناطق مستعد برای کشت چغندرقند را شهرستان سرپل ذهاب اعلام کرد و گفت: سال گذشته کارخانه قند بیستون ۶۵ هزار تن محصول چغندرقند از این شهرستان تحویل گرفت و امسال هم براساس قرارداد منعقد شده تا ۲۰۰ هزار تن آنجا پتانسیل تولید دارد.

مدیرعامل کارخانه قند بیستون در ادامه با بیان اینکه در گذشته ما از استان خوزستان چغندرقند خریداری می‌کردیم، گفت: اکنون و باتوجه به توسعه کشت این محصول در استان کرمانشاه خرید خارج از استان را قطع کرده ایم و همه چغندر مورد نیاز شرکت را از استان تامین می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت قند بیستون در ادامه این نشست خبری با اعلام اینکه ۹ ماه از سال گذشته و تاکنون قیمت شکر اعلام نشده است، گفت: ما اکنون شکر را به قیمت سال گذشته و کیلویی حدود ۱۸ هزار تومان می‌فروشیم در حالیکه چغندرقند و سایر هزینه‌های جاری را براساس قیمت امسال پرداخت می‌کنیم و این وضعیت نقدینگی کارخانه‌های قند را تحت شعاع قرار داده و به مشکل برخورد کرده ایم.

رمضانی همچنین از دولت خواست اوایل هر سال قیمت شکر را اعلام کند و همچنین واردات را به صورت مدیریت شده انجام دهد تا کارخانه‌های قند با مشکل روبرو نشوند. وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد راه اندازی خط تولید قند در این کارخانه نیز گفت: به دلیل عدم توجیه اقتصادی، برنامه ای برای راه اندازی این خط نداریم.

مدیرعامل شرکت قند بیستون با بیان اینکه ۱۰۰ هزار تن چغندرقند پاییزه و ۲۵۰ هزار تن هم کشت بهاره در این شرکت خریداری شده است، گفت: پیش بینی تولید شکر در این کارخانه امسال حدود ۲۵ هزار تن است.

به گفته او اکنون ۱۴۰ نفر کارگر به صورت دایم و ۲۵۰ کارگر هم به صورت فصلی در کارخانه قند بیستون مشغول به کار هستند.

رمضانی در مورد طلبکاری این شرکت نیز توضیح داد که از سال ۹۳ شرکت قند بیستون ۲۰ میلیارد تومان از سازمان جهاد کشاو.رزی استان کرمانشاه طلبکار است.

و همچنین اضافه کرد: اکنون ۱۵۰ میلیارد تومان به کشاورزان بدهکار هستیم و به تدریج و در کمترین زمان بدهی این قشر زحمتکش را پرداخت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت قند بیستون همچنین در مورد رعایت شاخص‌های زیست محیطی در این کارخانه نیز گفت: ما به دنبال توسعه همه جانبه هستیم و در برنامه‌های توسعه ای هم شاخص‌های زیست محیطی کاملا دیده شده و موظف به رعایت این شاخص‌ها هستیم.

تاریخ مونتاژ و اولین بهره‌برداری کارخانه قند بیستون سال ۱۳۴۲ است که ظرفیت اسمی اولیه آن یک هزار تن چغندر در شبانه‌روز بوده و ظرفیت اسمی کنونی آن ۲ هزار تن چغندر در شبانه‌روز است.

اکنون در کارخانه قند بیستون سالانه حدود ۴۰ هزار تن شکر تولید می‌شود و از حدود ۱۰ سال پیش خط تولید قند آن متوقف شده و به گفته مسوولان شرکت در صورت راه‌اندازی این خط می‌توان اشتغال بیشتری ایجاد کرد.

براساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه این استان ۹۴۶ هزار و ۸۷۱ هکتار زمین کشاورزی آبی و دیم دارد که سالانه بیش از چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی از آن برداشت می‌شود. بیش از یک میلیون تن چغندرقند در کشت بهاره این محصول در استان تولید می‌شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، در استان کرمانشاه ۲ کارخانه قند بیستون و اسلام آبادغرب فعال است و مجوز سومین کارخانه قند کرمانشاه نیز در حال طی کردن مراحل صدور است...... ..................... ...... //.... کد 199L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .