پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

برنامه کاشت یک میلیارد اصله نهال در دولت سیزدهم برای حفاظت از خاک کشور

L_-203.jpg

کاج پرس: 15-09-1401

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت حفاظت از خاک کشور گفت: در دولت سیزدهم طرح های زیادی از جمله کاشت یک میلیارد نهال برای حفاظت و صیانت از خاک در دستور کار است.

«سید جواد ساداتی‌نژاد» در همایش روز جهانی خاک در محل وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خاک یک عنصر مهم و ارزشمند در کره زمین است، افزود: مهمترین صیانت در کره زمین، حفاظت از خاک است که امنیت غذایی کشورها را موجب می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای تولید یک سانتی متر خاک حاصلخیز ۷۰۰ سال زمان نیاز است، اظهارداشت: در مقیاس زمینی خاک تجدیدناپذیر است و باید در حفاظت از آن دقت شود.

وی تصریح‌کرد: کشور ما اراضی شیبدار زیادی دارد که در طول سال با سیلاب ها روبه‌روست، بنابراین وظیفه سازمان منابع طبیعی اجرای اقداماتی همچون آبخیزداری و آبخوان داری برای حفاظت از خاک است.

توجه ویژه به بخش خاک در برنامه هفتم توسعه

ساداتی نژاد گفت: به‌طور قطع در بحث حفاظت از خاک باید ساختار معاونت آب و خاک مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی افزود: برنامه هفتم توسعه در دست نگارش و تدوین است و باید نگاه ویژه ای به بخش خاک در این برنامه شود.

این عضو کابینه دولت سیزدهم با بیان اینکه نگاه دولت در بحث تخصیص اعتبار مثبت است، گفت: سالیانه باید ۱۰ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور انجام شود که نیازمند اعتبار است که چنین اقداماتی موجب حفاظت و صیانت از خاک و جلوگیری از فرسایش خاکی می شود.

وی با بیان اینکه بدون صیانت از خاک نمی توان به امنیت غذایی رسید، ادامه‌داد: در راستای حفاظت از خاک باید از سازمان‌های مردم نهاد فعال در این بخش حمایت کنیم.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، مراسم بزرگداشت روز جهانی خاک امسال با شعار «خاک سرآغاز غذا» به صورت ملی در تهران با محوریت معاونت آب و خاک و مشارکت دفتر نمایندگی سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد (فائو) در ایران، انجمن علوم خاک ایران با هدف فرهنگ‌سازی و توجه به مقوله مدیریت و حفاظت از منابع خاک کشور برگزار شد............................ ...... //.... کد 203L

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .