جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

برداشت هفت هزار و ۵۰۰تن مرکبات از باغات قصرشیرین

M_188.jpg

کاج پرس: 21-10-1401

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: هفت هزار و ۵۰۰تن مرکبات از سطح ۶۲۵هکتار از باغات بارور در این شهرستان با پایان کار برداشت، تولید و روانه بازار مصرف شد.

«جبار خدامرادی» در گفت و گویی افزود: امسال میانگین عملکرد تولید محصول مرکبات از باغ های قصرشیرین ۱۲تُن در هکتار بود که در برخی باغات این عملکرد به ۱۰تن رسید.

وی با بیان اینکه از مجموع یک هزار و ۷۴هکتار باغ مرکبات این شهرستان ۶۲۵هکتار آن بارور و ۴۳۹هکتار نیز غیر بارور است، محصول مرکبات این شهرستان را شامل پرتقال قصری، نارنگی پِر، گریپ فروت، نارنج، لیمو، پرتقال نافی و لیمو شیرین اعلام کرد

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین در ادامه با اشاره به اینکه محصول مرکبات تولیدی در قصرشیرین به مصارف داخلی می‌رسد، گفت: محصول پرتقال قصرشیرین با پایه های نارنج و لیمو پیوند شده که مزه خوب و کیفیت عالی دارد.

خدامرادی اضافه کرد: همچنین لیموشیرین تولیدی این شهرستان از نظر اندازه و شکل ظاهری کوچک تر از سایر لیمو شیرین های سایر نقاط کشور است ولی تلخی پس از خوردن ندارد.

وی ادامه داد: از مشکلات باغداران این شهرستان نبود صنایع بسته بندی و فرآوری در این منطقه است که برای این مهم نیاز به حمایت سرمایه گذاران داریم.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، او ادامه داد: شناسنامه دار کردن باغات در دستور کار قرار دارد که این امر بر کیفیت و کمیت محصول تولید شده اثر گذار خواهد بود.

قصرشیرین با بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه حدود ۳۱هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی دارد........‌......................... /کد 187M

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .