جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

آغاز واگذاری زمین های پرورش میگو با پیش بینی اشتغال ۱۶۰۰نفر در استان بوشهر

M_208.jpg

کاج پرس: 26-10-1401

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: در اجرای مصوبه‌ سفر استانی رئیس جمهور واگذاری یکهزار و ۳۷۰هکتار زمین پرورش میگو با پیش بینی سرمایه‌گذاری سه هزارو ۶۵۰میلیارد تومان و اشتغال یکهزارو ۶۰۰نفر در این استان آغاز شد.

علی باستین در گفت وگویی افزود: فراخوان ۷۰۰هکتار از این زمین‌ها مربوط به سایت پرورش میگو در شمال شهر دیلم با حجم سرمایه گذاری یکهزار و ۴۵۰میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۹۰۰نفر انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین عملیاتی کردن سایت پرورش میگوی شیف غربی در شهر بوشهر به مساحت ۶۷۰هکتار و با حجم سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۲۰۰میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۷۰۰نفر از جمله دیگر مصوبه‌های سفر هیات دولت به این استان بود.

باستین با بیان اینکه این طرح باید در مدت ۱۸ماه اجرایی شود، اظهار کرد: در زمان حاضر کار ثبت تعاونی‌ها، گرفتن موافقت اصولی و واگذاری زمین در دست اجراست

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار بوشهر گفت: براساس استعداد سنجی و ارزیابی‌ها علاوه بر سایت های فعال موجود ۶هزار و ۵۴۰هکتار اراضی مستعد پرورش میگو در این استان شناسایی شده و قرار است در قالب سایت‌های جدید راه اندازی شود.

وی یادآور شد: از دهه ۷۰همزمان با آغاز پروسه پرورش میگو تاکنون ۱۳هزارو ۴۰هکتار زمین مناسب برای این صنعت در استان بوشهر شناسایی که از این میزان ۶هزار و ۵۴۰هکتار مربوط به یکسال اخیر است و پیش بینی می‌شود با اهتمام دستگاه‌های اجرایی مسئول، زیرساخت‌ها فراهم و واگذاری به مردم برای توسعه صنعت آبزی پروری در استان انجام شود.

باستین با اشاره به افزایش تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر گفت: با توسعه زیرساخت‌ها و استفاده از فناوری‌ها تولید میگوی پرورشی استان بوشهر درسال جاری به ۳۹هزار تن رسید که نسبت به تولید ۲۸هزارو ۶۰۰تن سال گذشته ۳۵درصد رشد نشان می‌دهد.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار بوشهر گفت: همچنین ۱۶مزرعه پرورش ماهی در قفس دریایی با سرمایه گذاری بیش از ۷۰۰میلیارد تومان و پیش بینی تولید ۱۰هزار تن از سوی بخش خصوصی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: همچنین افزون براین مجوز راه اندازی ۶۵هزار تن مزرعه پرورش ماهی در قفس از شیلات ایران برای استان بوشهر گرفته شده که راه اندازی بخش عمده ای از آنها آغاز شده است.

* راه اندازی هشت مجتمع پرورش آبزیان ماهی و میگو

به گفته باستین راه اندازی هشت مجتمع پرورش آبزیان ماهی و میگو با هدف ایجاد اشتغال در ۵۸روستای مرزی در استان بوشهر از جمله برنامه های این استان برای رونق تولید و ایجاد اشتغال به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این مجتمع‌ها شامل ۲۵۰هکتاری حصار دیلم، ۳۸۸هکتاری جزیره شمالی، ۳۰۰هکتاری رود شور شمالی، ۷۵هکتاری جبرانی دیر، ۱۵۰هکتاری دلوار، ۷۸هکتاری زیارت دشتی، ۱۲۳هکتاری جنوب دیلم و ۲۰۰هکتاری جزیره شیف است.

باستین یادآور شد: یکی از نکات ارزشمند حوزه آبزی پروری توجه به اشتغال روستایی در این بخش است که پیش بینی می‌شود با این سرمایه گذاری‌ها زمینه ایجاد اشتغال جدید برای ۱۱هزار نفر فراهم می‌شود این درحالی است که کل اشتغال ایجاد شده تا پیش از این در حوزه آبزی پروری در استان تنها هفت هزار نفر بوده است.

وی ادامه داد راه‌اندازی شهرک زیست فناوری دریایی در دلوار یکی دیگر از اولویت‌های اقتصادی استان بوشهر است که زیرساخت‌های لازم برای اجرا کامل این طرح مهیا شده و انتظار می‌رود با بهره برداری از این واحد استفاده از دانش و خلاقیت در اجرای طرح‌های دریا محور استان بوشهر محقق می شود.

باستین با اشاره به سفر دور دوم استانی قریب الوقوع رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود از این فرصت برای صدور مجوزها و مشوق‌هایی در حوزه های اقتصادی، تجاری و بانکی برای حضور فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاری در طرح‌های بزرگ و متوسط این استان استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: برای سفر رئیس‌جمهور در سه بخش برنامه‌هایی تدوین شده که شامل آغاز عملیات اجرایی و یا افتتاح طرح‌هایی برای افزایش رفاه و معیشت مردم است.

باستین گفت: برای فعال‌سازی روستاهای مرزی و افزایش معیشت و ایجاد اشتغال در این روستاها، طرح اقتصاد معشیت مناطق مرزی به عنوان یکی از مصوبه های دولت در دستور کار است تا بتوانیم کسب و کار مناطق مرزی را رونق دهیم.

وی اظهار کرد: زمینه سازی برای حضور فعالان اقتصادی بویژه سرمایه گذاران، شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها در سطح کشور است که امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه هایی زمینه حضور این شرکت‌ها در استان بوشهر فراهم شود.

باستین با اشاره به افتتاح ۵۹پروژه در بخش‌های مختلف اقتصادی در دهه فجر امسال گفت: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری چهار هزار میلیارد تومان و برآورد اشتغال یکهزار و ۲۰۳نفر افتتاح می‌شوند.

وی یادآور شد: پیش از این نیز در هفته دولت امسال ۳۹طرح اقتصادی با سرمایه گذاری یکهزار ۱۱۸میلیارد تومان و اشتغال چهار هزار و ۵۱۳نفر افتتاح و عملیات اجرایی ۵۴طرح اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۱۷هزار میلیارد تومان و پیش بینی اشتغال ۹هزار و ۵۰۰نفر آغاز شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: همچنین عملیات اجرایی هفت پروژه پتروشیمی با سرمایه گذاری ۵.۴۴میلیارد دلار با اشتغال ۲هزار ۸۰۰نفر در هفته دولت سال جاری آغاز شد...................... ........‌......................... /کد 207 M

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .