پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد؛

آغاز تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال از هفته منابع طبیعی امسال

M_219.jpg

کاج پرس: 28-10-1401

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال از هفته منابع طبیعی امسال خبر داد و گفت: تلاش داریم ظرفیت تولید نهالستان‌ها را به ۴۰۰میلیون نهال برسانیم.

سید جواد ساداتی نژاد در مراسم ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جان‌نثاران منابع طبیعی که در محل این سازمان برگزار شد، افزود: پیش از این ظرفیت نهالستان‌های کشور سالانه تولید ۴۰میلیون اصله نهال بود.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر نهالستان‌های کشور بروزرسانی شده و برای اجرای این طرح ملی از بخش خصوصی نیز کمک خواهیم گرفت.

وی تصریح کرد: تولید ۲۵۰میلیون نهال از سال آینده خواهیم داشت تا ظرف مدت ۴سال به کاشت یک میلیارد نهال برسیم.

ساداتی نژاد با بیان اینکه برنامه‌ریزی خوبی صورت‌گرفته تا از ظرفیت و مشارکت مردمی استفاده کنیم گفت: سامانه‌ای را طراحی کردیم که کاشت هر درخت در نقشه ایران مشاهده شود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: اجرای این طرح نیازی به آب شرب ندارد، بلکه می‌توان از آب سبز، پساب‌ها و آب‌های غیرمتعارف استفاده کرد. در این طرح صیانت از کاشت درخت، بذرکاری و فناوری نو دیده شده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین منبع ترسیب کربن کاشت درخت است، اظهار داشت: اکنون در دنیا و کشورهای همسایه کاشت درخت انجام شده و در حال انجام است.

ساداتی نژاد ادامه داد: اکنون در وسعت زیادی در سیستان و بلوچستان و ایلام کاشت درخت با کمتر از ۴۰میلیمتر بارندگی انجام شده است؛ بنابراین نباید در غرب و شمال کشور زمین خالی از درخت داشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی بر تغییر وضعیت استخدامی جنگلبانان تاکید کرد و گفت: اکنون این موضوع توسط مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری است که امیدواریم در چند ماه آینده تعیین تکلیف شود و مشکل کارت ضابطین صادر شود.

وی با اشاره به اینکه افزایش حقوق و مزایای جنگلبانان در حد توان وزارت در دست پیگیری است افزود: ایجاد ظرفیت استخدامی ۸۰۰نفر برای افزایش جنگلبانان و استفاده از حوزه‌های رفاهی و پرسنلی در دستور کار است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، در ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جانثاران منابع طبیعی از ۱۷جنگلبان نمونه کشوری و خانواده شهدای منابع طبیعی تقدیر شد....‌......................... /کد 219 M

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .