پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

طی تفاهمی مشترک منعقد شد؛

کاشت ۱۰میلیون اصله نهال توت با هدف توسعه صنعت نوغانداری

N_31.jpg

کاج پرس: 04-11-1401

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: طی تفاهم‌نامه مشترکی بین سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاونت امور دامی وزارت جهاد کشاورزی کاشت ۱۰میلیون اصله نهال تولید به منظور توسعه صنعت نوغانداری منعقد شد.

البته این تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین «عباسعلی نوبخت» رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و «حسین دماوندی نژاد» معاون تولیدات امور دامی وزارت جهاد کشاورزی با هدف اجرای طرح مردمی تولید و کاشت یک میلیارد نهال انجام می‌شود.

بنابراین روسای این دو سازمان با بررسی ظرفیت‌ها و نیازمندی‌های این دو حوزه، برنامه‌ریزی لازم برای تولید ۱۰میلیون اصله نهال توت را انجام داده و برای اجرایی کردن این هدف تفاهم‌نامه‌ای امضا و مبادله کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، سازمان منابع طبیعی و معاونت تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی عملیات تولید ۱۰میلیون نهال توت را آغاز و دستورات لازم را برای اجرایی کردن آن به مدیران تخصصی دو حوزه صادر شد.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، انجام این اقدام علاوه بر افزایش فضای سبز و توسعه درختکاری، موجب توسعه صنعت نوغانداری و ایجاد اشتغال در بین مردم محلی و جوامع روستایی خواهد شد و در بهبود معیشت و درآمد زارعان و جنگل‌نشینان بسیار موثر خواهد بود............................................ /کد 31 N

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .