جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مازندران استان پایلوت مبارزه بیولوژیک در شمال کشور است

N_35.jpg

کاج پرس: 04-11-1401

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور از تولید محصول سالم برنج در کشت اول و دوم بدون استفاده از سموم شیمیایی خبر داد و گفت: زمینه تولید محصولات سالم در کشور وجود دارد و اگر کشاورزان از آخرین یافته‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی محققان استفاده کنند، شاهد تولید انواع محصولات سالم خواهیم بود.

حسین رنجبراقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه ستاد گیاهپزشکی استان مازندران که با حضور معاونین سازمان حفظ نباتات و سرپرست موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور و اعضای ستاد گیاه‌پزشکی استان در جهاد کشاورزی مازندران برگزار شد، گفت: مازندران دارای شرایط ویژه در تولید محصولات کشاورزی است که به استان امنیت غذایی کشور تبدیل شده است.

وی از تولید محصول سالم برنج در کشت اول و دوم بدون استفاده از هیچ‌گونه سموم شیمیایی خبر داد و گفت: زمینه تولید محصولات سالم در کشور وجود دارد و اگر کشاورزان از آخرین یافته‌ها و دستاوردهای تحقیقاتی محققان استفاده کنند شاهد تولید انواع محصولات سالم خواهیم بود.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور خواستار توسعه و گسترش استفاده از عوامل بیولوژیک برای مبارزه با آفات شد و افزود: دو استان در کشور پایلوت مبارزه بیولوژیک در محصولات کشاورزی هستند که مازندران به عنوان استان پایلوت مبارزه بیولوژیک در شمال کشور انتخاب شده است.

وی اظهار کرد: پایش کیفیت سموم مصرفی، پایش فروشگاه‌های سموم شیمیایی، پایش زمان مصرف سموم و جایگزینی سموم کم‌خطر از مواردی است که در دستور کار سازمان حفظ نباتات کشور قرار دارد.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، رنجبر از تعدد فروشگاه‌های توزیع سموم شیمیایی در استان گلایه کرد و گفت: باید به دنبال افزایش تعداد کلینیک‌های گیاه‌پزشکی در استان باشیم و از این طریق مصرف سموم را کاهش دهیم چراکه سلامت جامعه در گرو کاهش مصرف سموم شیمیایی است.......................... /کد 35 N

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .