پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تداوم بارش برف و باران در برخی مناطق تا یکشنبه آینده

 

N_41.jpg

کاج پرس: 05-11-1401

سازمان هواشناسی از افزایش آلودگی در کلان‌شهرها تا حد بسیار ناسالم و بارش برف، باران و وزش باد تا یکشنبه آینده در برخی استان‌ها خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های فارس، بوشهر، نیمه غربی کرمان و هرمزگان،‌ جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان و ارتفاعات زاگرس واقع در غرب و جنوب غرب کشور ابرناکی و بارش پیش‌بینی می‌شود،‌ در مناطق گرمسیر رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق سردسیر برف پیش‌بینی شده است.

فردا علاوه بر مناطق ذکرشده گستره بارش‌ها کل استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد و مناطقی از آذربایجان غربی و کردستان را در بر می‌گیرد. جمعه از میزان بارندگی در نیمه جنوبی کشور کاسته می‌شود و در مناطقی از کرمان، هرمزگان،‌ جزایر شرق خلیج فارس، تنگه هرمز، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی،‌ ارتفاعات زاگرس در کردستان، همدان و مرکزی ابرناکی، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

شنبه آینده در ارتفاعات کرمان،‌ سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی، رگبار باران و برف و وزش باد روی می‌دهد.

یکشنبه آینده در کل کشور افزایش نسبی دما روی می‌دهد و با گذر امواج تراز میانی جو در مناطقی از شمال غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و در نیمه شمالی خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری و غرب اصفهان ابرناکی و بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج

زمان پایان: پنج‌شنبه 1401/11/06

نوع مخاطره: وزش باد حداکثر 32 نات و افزایش ارتفاع امواج بین 2 تا 3 متر

منطقه اثر:

چهارشنبه 1401/11/05: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر.

پنج‌شنبه 1401/11/06: نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و بوشهر.

اثر مخاطره: خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالاً نیمه‌سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تأسیسات دریایی.

توصیه: اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت، جمع‌آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل.

توصیف سامانه: تقویت پایداری در جو همراه با انباشت آلاینده‌ها

زمان شروع: پنج‌شنبه 1401/11/06

زمان پایان: شنبه 1401/11/08

نوع مخاطره: رشد شاخص آلودگی توأم با کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

پنج‌شنبه 1401/11/06: تهران، کرج و اصفهان.

جمعه 1401/11/07: تهران، کرج و اصفهان.

شنبه 1401/11/08: تهران، کرج و اصفهان.

اثر مخاطره: رشد شاخص آلودگی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌ها، کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) به‌ویژه در مناطق پرتردد تا حد بسیار ناسالم.

توصیه: کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی، مدیریت منابع آلاینده، تأکید بر عدم تردد غیرضروری برای تمام افراد، پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز، اتخاذ تدابیر مدیریتی لازم برای جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها تا حد بسیار ناسالم.

توصیف سامانه: پایداری جو

زمان پایان: شنبه 1401/11/08

نوع مخاطره: کاهش کیفیت هوا همراه با رشد شاخص

منطقه اثر:

چهارشنبه 1401/11/05: سمنان، قزوین، مشهد، اراک.

پنج‌شنبه 1401/11/06: سمنان، قزوین، مشهد، اراک.

جمعه 1401/11/07: سمنان، قزوین، مشهد، اراک.

شنبه 1401/11/08: سمنان، قزوین، مشهد، اراک.

اثر مخاطره: افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک، به‌ویژه در مناطق پرتردد) تا حد ناسالم.

به گزارش کاج پرس به نقل از تسنیم، توصیه: مدیریت بهینه در مصرف سوخت‌های فسیلی، کنترل فعالیت‌های صنعتی آلاینده، کاهش تردد غیرضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی..................................../کد 41 N

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .