چهارشنبه, ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مهلت کشت قراردادی گندم آبی در خراسان رضوی پایان یافت

N_70.jpg

کاج پرس: 11-11-1401

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: فرآیند انعقاد قرارداد کشاورزان در سامانه کشت قراردادی گندم آبی با ثبت ۱۱هزار و ۳۴قرارداد در این استان به پایان رسید.

وحیدرضا فریدونی در گفت و گویی افزود: این فرآیند از ابتدای آذرماه امسال در استان همزمان با سراسر کشور با هدف دستیابی به الگوی کشت پایدار و خود کفایی در تولید گندم و همچنین حمایت از کشاورزان و گندمکاران کلید خورد.

وی ادامه داد: کشاورزان و گندمکاران استان خراسان رضوی با ثبت و انعقاد قرارداد کشت گندم در این عملیات اقتصادی و حمایتی دولت مشارکت داشته‌اند.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۲۷هزار و ۵۰۰هکتار سطح زیر کشت آبی گندم استان نزدیک به ۸۸هزار هکتار در سامانه کشت قراردادی گندم به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد : با ثبت ۶۹درصد از اراضی و سطح زیر کشت گندم آبی استان در سامانه کشت قراردادی گندم، خراسان رضوی توانسته است به عنوان چهارمین استان کشور بیشترین سطح زیر کشت ثبت شده در این سامانه را به خود اختصاص دهد.

فریدونی گفت: کشاورزان عزیز برای برخورداری از یارانه های مربوطه از جمله کمک هزینه کرایه حمل به میزان یک میلیون ریال در هر تن باید نسبت به مراجعه به مراکز خدمات حمایتی و امضاء نسخه پرینت قرارداد و ارائه سفته مربوطه اقدام نمایند.

وی افزود: کشاورزانی که موفق به ثبت و انعقاد قرارداد در این سامانه شده اند از مزایای دیگری همچون بهره‌گیری از ۲۰درصد تخفیف بیمه محصولات و همچنین برخورداری از تسهیلات برای تامین کودهای پتاسه و فسفات بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، خراسان رضوی دارای یک ‌میلیون هکتار سطح زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی آبی و دیم با هشت میلیون تن انواع محصولات است. این استان مقام نخست کشور در تولید زعفران و زیره، رتبه دوم در تولید پسته، رتبه سوم در تولید انار و مقام چهارم کشور در تولید انگور را در اختیار دارد............................. ....../کد 69 N

در شبکه‌های اجتماعی به ما بپیوندید:

https://t.me/kajpress00

https://www.instagram.com/kajpressnews

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .