سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی خبر داد:

انعقاد ۹ تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های کشور برای کاشت یک میلیارد درخت

 

N_274.jpg

کشاورزی آینده جهان: 20/12/1401

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از انعقاد قطعی ۹ تفاهم‌نامه با دستگاه‌های مختلف در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت خبر داد.

« سیدیوسف مرادی » با بیان این که برخی از ساختارها در کشور با بدنه مردم در ارتباط هستند، افزود: برای کاشت یک میلیارد درخت و جلب مشارکت مردمی در مرحله نخست وارد تفاهم‌نامه‌هایی با دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، ارتش، وزارت دفاع، سپاه، بسیج و جمعیت هلال احمر شده‌ایم تا بتوانبم از ظرفیت‌های آنها برای پیشبرد این طرح استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: امروز شنبه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با دانشگاه تهران نیز تفاهم‌نامه ۲ ساله در زمینه همکاری‌های علمی و تحقیقاتی به منظور اجرای کاشت یک میلیارد درخت امضا کرد.

مرادی تصریح کرد: دانشگاه تهران، پیشرو در حوزه منابع طبیعی است و تلاش می‌کنیم در چارچوب این تفاهم‌نامه پروژه‌های تحقیقاتی حوزه این دانشگاه را هدفمند کنیم.

وی با بیان این که تفاهم‌نامه‌های دیگری نیز با بخش خصوصی، سایر دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و تشکل‌ها در حال انعقاد هستند، تصریح کرد: صنایع کشور نیز در چارچوب مسوولیت‌های اجتماعی‌شان می‌توانند به اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت کمک کنند و در این راستا در حال انعقاد تفاهم‌نامه با هلدینگ خلیج فارس هستیم.

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور افزود: در چارچوب این تفاهم‌نامه بحث‌های کاشت نهال، آبیاری و مراقبت از نهال‌ها در عرصه‌هایی که سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور معرفی می‌کند، مطرح است.

وی ادامه داد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، سازمانی است که باید به فردا و آینده ایران در مورد جنگل‌ها، مراتع و محیط زیست پاسخگو باشد و این طرح با نگاه به آینده، حفاظت از سرزمین و منابع پایه، ترسیب کربن و تولید اکسیژن تدوین و اجرا ‌شود.

مرادی به تصویب قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی در سال ۱۳۸۹ اشاره کرد و ابراز داشت: طبق ماده (۱۵) این قانون، ظرف ۱۰ سال سرانه فضای سبز و جنگل‌کاری باید از ۱۷ صدم هکتار به ۲۵ صدم هکتار می‌رسید و تحقق این قانون نیاز به کاشت میلیاردها درخت داشت.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، وی کاشت یک میلیارد درخت را عملی قانونی دانست و تصریح کرد: اولویت این طرح، تولید سالانه ۲۵۰ میلیون درخت است و برای کاشت آن مشارکت مردم و تشکل‌ها اهمیت فراوانی دارد........................................ -کد 274 N

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .