جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

بازدید معاون سیاسی رسانه ملی از رصدخانه کشاورزی ایران

 

N_323.jpg

کشاورزی آینده جهان: 25/12/1401

معاون سیاسی صدا و سیما با حضور در وزارت جهادکشاورزی از رصدخانه کشاورزی ایران بازدید کرد، در این دیدار سامانه‌های نوین پایش از تولید تا عرضه معرفی شد.

علیرضا خدابخشی معاون سیاسی رسانه ملی در بازدید از رصدخانه کشاورزی ایران در جریان سازوکار سامانه‌های ستکاوا، خرید خوب و... قرار گرفت.

شاپور علایی‌مقدم معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی، علی‌رضا رضازاده مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی به همراه علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزیر جهادکشاورزی در این بازدید حضور داشتند.

کمال ربانی‌زاده مشاور وزیر و رئیس قرارگاه رصدخانه کشاورزی ایران در توضیحاتی، ضمن نوپا خواندن ایجاد رصدخانه افزود: وزارت جهادکشاورزی دولت سیزدهم در بدو فعالیت و بنا بر ضرورت دسترسی به ارقام صحیح در مدیریت هوشمند نظام کشاورزی ایران، نسبت به تشکیل رصدخانه اقدام کرد. در مرحله اول محصولات اساسی؛ گندم، جو و دانه‌های روغنی در برنامه قرار گرفت و در مراحل بعدی سایر محصولات کشاورزی زیر پوشش و پایش رصدخانه قرار می‌گیرد به گونه‌ای که خواهیم توانست با پایش لحظه‌ای کمیت و کیفیت محصول مورد نظر را در زمان و مکان معین محاسبه کنیم.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، وی تصریح کرد: پایش لحظه‌ای محصول، امکان رصد را از تولید تا توزیع فراهم می‌سازد و می‌توان بیش‌بود و کم‌بود بازار را پیش‌بینی و پیشگیری کرد.

در این بازدید گزارشی از روند رفع موانع و تسریع در سنددار کردن اراضی کشاورزی ارایه شد.................................... ............ . -کد 323 N

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .