جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

۵۰۰ هزار تن کود شیمیایی جهت کشت بهاره در کشور ذخیره شده است

 

N_327.jpg

کشاورزی آینده جهان: 26/12/1401

عضو هیات ‌مدیره و معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه هیچ نگرانی در مورد تأمین کود برای کشت بهاره نداریم، گفت: ۵۰۰ هزار تن انواع کود شیمیایی در کشور ذخیره سازی شده است.

تورج منصوری در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی افزود: این کودها در کشت بهاره و با اعلام نیاز استان ها، در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: این شرکت نزدیک به حدود صد سال سابقه فعالیت دارد و اعتمادی که بین کشاورزان و شرکت ایجاد شده ارزشمند و دارای جایگاه ویژه بوده و باید صیانت شود.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز با تأکید بر اهمیت خدمت به خلق در احادیث و آیات قرآن، گفت: اگر خدمت به خلق و اعمال مستحب را در ترازوی مقایسه قرار دهیم، خدمت به خلق و باز کردن گره از کار مؤمنان، کفه سنگین‌تر ترازوست و مورد تأکید فراوان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام‌ مجید نجفی افزود: فعالیت‌های وزارت جهاد کشاورزی و از جمله شرکت خدمات حمایتی به‌ گونه‌ای است که با بهره‌برداران، کشاورزان و سایر فعالان این عرصه ارتباط زیادی داریم و به همین دلیل باید در زمینه تأمین کود و نهاده‌های دامی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز با اشاره به نقش مهم شرکت خدمات حمایتی به دلیل تأمین و پشتیبانی از نهاده‌های کشاورزی گفت: شرکت خدمات حمایتی از بازوهای اصلی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تأمین نهاده‌های کشاورزی است.

شهرام شفیعی همچنین نقش این شرکت در اجرای کشت قراردادی را بسیار پررنگ توصیف کرد و افزود: پس از اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه با توجه به تغییری که در قیمت ارز ایجاد شد، شرکت خدمات حمایتی با چالشی اساسی در زمینه تهیه نهاده‌های کشاورزی روبرو شد اما با برنامه‌ریزی به ‌خوبی توانست این چالش را مدیریت کند.

در این مراسم از جمشید باقریان، مدیر سابق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی تجلیل و صادق نادری صومعه به ‌عنوان سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی معرفی شد.

مساحت اراضی زراعی در حدود ۱۶ میلیون هکتار برآورد می شود که ۱۲ میلیون هکتار آن زیر کشت محصولات سالانه می رود.

میزان نیاز کشور به کودهای ازته، فسفاته و پتاسه مطابق ابلاغ مؤسسه تحقیقات خاک ‌و آب کشور به طور متوسط ۴.۵ میلیون تن در سال است، این در حالی است که مصرف کودهای مذکور طی یک دهه اخیر سالانه هیچگاه به سه میلیون تن نرسیده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، دولت به‌رغم افزایش قیمت جهانی کود، بیش از ۷۰ درصد بهای کودهای کشاورزی را با پرداخت یارانه به کشاورزان جبران می‌کند............. -کد 327 N

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .