پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

۵۷۰ تن گوشت قرمز و سفید منجمد در کردستان توزیع شد

 

N_350.jpg

کشاورزی آینده جهان: 28/12/1401

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۴۶۰ تن مرغ منجمد و ۱۱۰ تن گوشت قرمز منجمد از ۱۰ اسفند تاکنون در استان توزیع شده است.

پیمان اسکندری روز شنبه در گفت و گویی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر از محل عرضه میوه شب عید و سردخانه‌های ذخیره گوشت منجمد در مرکز استان بازدید کرده است، اظهار کرد: شرایط مطلوبی در زمینه توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار در استان برقرار است و این اقدام تا پایان ماه مبارک رمضان در استان انجام می شود.

وی از توزیع روزانه ۳۰ تن مرغ منجمد و پنج تا ۱۰ تن گوشت قرمز منجمد در ایام پایانی سال خبر داد و افزود: در ۱۷ روز اخیر ۵۷۰ تن گوشت مرغ و قرمز منجمد در استان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: مصرف روزانه گوشت مرغ در استان حدود ۱۲۰ تن است که با توجه به نزدیکی ایام عید و آغاز ماه مبارک رمضان تقاضا برای تهیه این کالا افزایش می یابد.

اسکندری یادآور شد: میزان کشتار روزانه مرغ در مرغداری های استان به ۲۰۰ تا ۲۲۰ تن افزایش پیدا کرده است تا نیاز مصرف کنندگان داخلی تامین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان از توزیع میوه شب عید در استان خبرداد و اظهار کرد: امسال توزیع ۳۵۰ تن میوه شب عید در استان توسط اتحادیه تعاون روستایی از ۲۴ اسفند آغاز شده است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با بیان اینکه ۳۰ غرفه عرضه میوه شب عید در استان دایر شده است، ادامه داد: در این غرفه ها هر کیلوگرم پرتقال به قیمت ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب قرمز ۲۶ هزار و سیب زرد هم ۲۸ هزار تومان عرضه شده است.

۷۰۱ واحد مرغداری فعال در کردستان با ظرفیت بیش از ۱۴.۵ میلیون قطعه در دوره و حدود ۵۸ میلیون قطعه در سال وجود دارد........................... -کد 350 N

تلگرام: https://t.me/kajpress00

اینستگرام: https://www.instagram.com/kajpress00

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .