جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

پرداخت ۹۰هزار میلیارد ریال به کشاورزان گندم‌کار خوزستانی

 

C_7.jpg

کشاورزی آینده جهان: 1/3/1402

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان از پرداخت ۹۰هزار میلیارد ریال به کشاورزان گندم‌کار استان بابت خرید تضمینی این محصول در سال زراعی جاری خبر داد.

جهانپور معماریان در گفت‌وگویی افزود: ۶۴هزار میلیارد ریال دیگر که در سامانه بانک کشاورزی ثبت شده در انتظار پرداخت به مطالبات کشاورزان گندم‌کار خوزستانی است.

وی گفت: پرداخت این مبالغ بر مبنای خرید هرکیلوگرم گندم به قیمت ۱۱۵ هزار ریال و با مجموع ۱.۳میلیون تُن گندم خریداری شده در استان خوزستان بوده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی خوزستان با اشاره به اینکه پرداخت مابه‌التفاوت قیمت خرید تضمینی گندم در دستور کار این بانک قرار دارد به کشاورزان گندم‌کار خوزستانی اطمینان داد مطالبات آنان به زودی و به‌طور کامل تسویه و به حساب آنان واریز خواهد شد.

معماریان در ادامه افزود: بهای بخشی از گندم استان که به صورت تضمینی خریداری شده و به مراکز خرید تعاون روستایی و غله حمل شده است نیز به تدریج پس از تایید و ثبت در سامانه، پرداخت خواهد شد.

بنابر اعلام اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تاکنون حدود ۱.۶میلیون تُن گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شده که ۱۰۰ هزار تُن بیشتر از میزان پیش بینی قبلی جهادکشاورزی استان است.

امسال خرید تضمینی هرکیلوگرم گندم معمولی از ۱۳۰ هزار ریال به ۱۵۰ هزار ریال افزایش یافته است.

پیش‌بینی شده امسال میزان خرید تضمینی گندم در خوزستان با ثبت یک رکورد تاریخی از ۱.۷میلیون تُن عبور کند.

با تحقق میزان خرید تضمینی گندم در خوزستان، این استان برای پنجمین سال متوالی رتبه نخست کشوری را در خرید این محصول اساسی به دست آورد.

بهبود دیمزارها، بارندگی های مناسب و به موقع در فصل زمستان و بهار ، کنترل آفات و خنکی هوا در دوره داشت از مهمترین عوامل افزایش تولید و خرید تضمینی گندم در خوزستان است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، استان خوزستان با ۱۷.۵میلیون تُن محصولات زراعی ، باغی ، عسل ، فراورده‌های دامی ، شیلات ، ۱۴درصد کل بخش کشاورزی کشور را تامین و تولید می‌کند...................... ....... .... کد 7 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .