جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

۲ هزار تن کود شیمیایی در استان تهران طی اردیبهشت امسال توزیع شد

 

C_11.jpg

کشاورزی آینده جهان: 2/3/1402

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران اعلام کرد: ۲ هزار و ۱۱۲ تن انواع کودهای شیمیایی در این استان طی اردیبهشت ماه امسال بین متقاضیان توزیع شد.

علی محمدحسینی گفت: تعداد چهار هزار و ۵۰۲ حواله به صورت الکترونیکی توسط مراکز جهاد کشاورزی در استان تهران صادر و در اردیبهشت ماه امسال مقدار ۲هزار و ۱۱۲ تُن کود شیمیایی توزیع شده است.

وی افزود: با توجه به اتصال سامانه پایش کودی با سامانه جامع پهنه بندی، کود تنها به اشخاصی تعلق می گیرد که کشاورز واقعی بوده و میزان کشت آن در سامانه پهنه بندی مشخص شده باشد.

محمدحسینی خاطرنشان کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های استان تهران هم باید با هماهنگی معاون تولیدات گیاهی سازمان نسبت به ارائه خدمات قابل قبول به کشاورزان و جذب حداکثر سهمیه کودهای شیمیایی تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

همچنین چندی پیش جبرائیل برادری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به ایرنا گفته بود که با ایجاد سامانه‌های مختلف تمام مراحل تولید، قیمت و توزیع محصولات کشاورزی به طور کامل هوشمندسازی شده‌ است به‌گونه‌ای که ابتدا تا انتهای این مسیر رصد می‌شود.

۲ هزار تن کود شیمیایی در استان تهران طی اردیبهشت امسال توزیع شد

این مسئول افزود: تهران نخستین استانی است که بهره وری کشاورزی آن در بالاترین سطح قرار دارد، ۱.۲ درصد از زمینهای کشاورزی کشور در این استان واقع شده در حالی که بیش از پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کنیم.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، برادری یادآور شد: ۶.۴ میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود و سهم عمده را در تولید و مشاغل مرتبط با بخش کشاورزی دارد.............................. ....... ... کد 11 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .