پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

طرح جهش تولید در دیمزارها از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عبور کرد

 

C_20.jpg

کشاورزی آینده جهان: 2/3/1402

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی خبر داد: طرح جهش تولید در دیمزارها از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عبور کرد.

علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در ۱۰۲ مین جلسه جهش تولید در دیمزارها که در محل صندوق بیمه کشاورزی برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال سوم طرح جهش تولید در دیمزارها قرار داریم، گفت: طرح جهش تولید در دیمزارها از ۶۷۰ هزار هکتار آغاز شده و در حال حاضر از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار عبور کرده است.

وی ادامه داد: بنا داریم تا با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بیمه کشاورزی، بانک کشاورزی در همه دیمزارهای کشور شرایط جدیدی را رقم بزنیم، در این زمینه میزان عملکرد در واحد سطح را با حفظ بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها افزایش داده و رشد تولید در کشور را رقم بزنیم. همچنین با همکاری این بخش‌ها می‌توانیم درآمد کشاورزان دیم‌کار را که اصولا کم برخوردار هستند را نیز تقویت کنیم.

تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن خرید تضمینی گندم انجام شد

مهاجر درباره خرید تضمینی گندم نیز گفت: تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن خرید تضمینی گندم در کل کشور انجام شده است.

وی افزود: تا به امروز یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن گندم در استان خوزستان خریداری شده که نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که نگرانی‌هایی در خصوص عدم بارندگی و میزان خرید در محصول گندم وجود داشته است، یادآور شد: خوشبختانه در تولید گندم دیم و آبی به رکورد بی‌سابقه‌ای دست یافته ایم که نشان دهنده پتانسیل کشور است.

وی تصریح کرد: البته شاهد خشکسالی بی‌سابقه در ۶۰ سال اخیر در استان‌های گلستان و اردبیل بوده‌ایم که نقش توجه به دیمزارها را بیش از پیش نشان می‌دهد.

مهاجر بیان کرد: توجه به دیمزارها و تولید در آن نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: اگر بنا باشد در تولید گندم به پایداری تولید برسیم و خودکفا شویم، باید تناوب کشت گندم با کلزا انجام شود.

در این جلسه علیرضا آل‌امین قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی نیز گفت: با پیشنهاد سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بنا شده تا "بنیاد مردمی دیم‌کاران جهادی" ایجاد شود که با استقبال وزیر کشور روبرو شد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری برای واگذاری امور به مردم تاکید داشتند که ما در این مقوله سعی کردیم تفاهم‌نامه بین اتحادیه دامی با صندوق بیمه کشاورزی در راستای گسترش فرهنگ بیمه و توسعه بیمه اجباری (فراگیر) دام، منعقد شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید مصطفی سیدهاشمی سرپرست ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در این جلسه گفت: در سال جاری اعتباراتی برای کود و بذر، بیمه، بذور اصلاح شده، آموزش و ترویج و مبارزه با عوامل زیان در طرح جهش تولید در دیمزارها در نظر گرفته شده است............................................. ....... . کد 20 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .