پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

آغاز گردهمایی منطقه‌ای صندوق‌های حمایت از بخش کشاورزی در سنندج

 

C_24.jpg

کشاورزی آینده جهان: 3/3/1402

گردهمایی مشترک شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی و صندوق های حمایت از توسعه بخش کشاورزی ۶ استان کشور عصر امروز سه‌شنبه در سنندج آغاز شد.

مدیر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان در حاشیه برگزاری این گردهمایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، همدان، ایلام، لرستان و مرکزی در این برنامه حضور دارند، اظهار کرد: امروز پنج کارگروه با موضوعات مشخص شده تشکیل می شود.

غلامرضا پاک‌ سرشت یادآور شد: از جمله مباحثی که در کارگروه نخست مطرح می شود شامل بررسی دستورالعمل نحوه تخصیص منابع مالی صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی، مسائل و مشکلات گریبان گیر صندوق، اصلاح اساس نامه و بیان مسائل و مشکلات بخش کشاورزی استان کردستان و نقش صندوق در حل این مسائل است.

وی ادامه داد: تنوع بخشی فعالیت ها و خدمات صندوق ها، تکمیل زنجیره‌های ارزش، جلوگیری از تاسیس صندوق‌های شهرستانی، توسعه روش های تامین منابع و تجهیز منابع مالی جدید و راهکارهای تامین منابع و قوانین مرتبط با آن برای افزایش سرمایه و تامین سهم دولت از جمله مباحث قابل طرح در کارگروه دوم است.

مدیر صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان اضافه کرد: تامین نهاده‌های موردنیاز در قالب فعالیت‌های بازرگانی، نحوه واگذاری بودجه‌های اختصاصی صندوق وعاملیت‌ها وتفویض اختیاربه صندوق و اصلاح آیین نامه‌ اداری استخدامی ولزوم تدوین ساختارجدید نیروی انسانی صندوق‌ها باتوجه به رسالت‌های جدید از دستورکارهای کارگروه سوم است.

پاک‌ سرشت بیان کرد: در هر کارگروه متناسب با موضوع مرتبط؛ اعضای صندوق از چهار استان شرکت کننده در این گردهمایی حضور دارند.

وی ادامه داد: نتیجه میزگردها هم در سوم خرداد طی مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ارائه می شود.

فعالیت صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان از سال ۱۳۸۶ آغاز شده و در حال حاضر سرمایه فعلی این صندوق ۷۸۱ میلیارد ریال است و سالانه وام های ارزان قیمت با بهره چهار درصد به اعضای صندوق پرداخت می کند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، ۲۱۳ تشکل شامل اتحادیه و تعاونی های زیربخش های مختلف کشاورزی در این صندوق عضویت دارند؛۵۱ درصد سهام این صندوق متعلق به بخش خصوصی و ۴۹ درصد آن هم سهم دولت است......................... ...... کد 24 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .