پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

برنامه تجارت ترجیحی ایران و ازبکستان

 

C_36.jpg

کشاورزی آینده جهان: 6/3/1402

در دیدار سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با سفیر ازبکستان در تهران بر لزوم گسترش روابط تجاری 2 کشور با انعقاد توافق‌نامه تجارت ترجیحی و رفع موانع بر سر راه بازرگانان 2 کشور تاکید شد.

بهادر عبدالله یف، سفیر ازبکستان در تهران با حضور در سازمان تجارت ایران با مهدی ضیغمی، سرپرست این سازمان دیدار و گفتگو کرد. محور اصلی گفتگوها در این دیدار برنامه ریزی برای برگزاری کمیسیون مشترک ایران و ازبکستان در تاشکند و سفر چند هفته آینده شوکت میرضیایف، رئیس جمهور ازبکستان به تهران بود.

در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر علاقمندی 2 کشور بر رفع موانع تجاری و توسعه تبادلات تجاری بر لزوم انعقاد توافقنامه تجارت ترجیحی تاکید کردند.

همچنین سفیر ازبکستان در تهران، ایران را نزدیکترین مسیر دسترسی به دریای آزاد برای این کشور دانست و خواستار رفع موانع ترانزیت کالا از مسیر ایران شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا نقشه راه تبادلات تجاری 2 کشور با هدف گذاری تجارت یک میلیارد دلاری در سفیر رئیس جمهور ازبکستان به تهران به امضای 2 طرف برسد و گفت: با رفع موانع ترانزیتی تبادلات تجاری ایران و ازبکستان به 4 میلیارد دلار خواهد رسید.

عبدالله یف همچنین از علاقه این کشور برای برگزاری همایش های تجاری و برنامه های خاص برای پیوند بازرگانان 2 کشور خبر داد. به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان توسعه تجارت، در ادامه مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت نیز از تلاش ایران برای رفع موانع بر سر راه ترانزیت کالاهای ازبکی خبر داد و گفت: برنامه ریزی برگزاری همایش تجاری ایران و ازبکستان با حضور تجار 2 کشور در جریان سفیر شوکت میرضیایف به تهران در حال انجام است...........،............. .............................. کد 36 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .