پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

اولین گردهمایی معاونان آمار و اطلاعات استان ها در سال ١٤٠٢ برگزار شد

 

C_41.jpg

کشاورزی آینده جهان: 6/3/1402

این نشست هم‌اندیشی مشترک با حضور دکتر جواد حسین زاده، معاونین و مدیران مرکز آمار، نمایندگان سازمان برنامه‌وبودجه کشور و همچنین تمامی معاونین آمار و اطلاعات استان‌ها در روز چهارشنبه ٣ خرداد برگزار شد.

در این جلسه، دکتر حسین زاده، با تبریک ایام دهه کرامت و روز ملی جمعیت، با تشکر از زحمات همکاران معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، برگزاری این نشست مشترک را برای هم‌اندیشی و هم‌فکری میان مجموعه مرکز آمار و معاونت آمار و اطلاعات استان‌ها، امری مهم و ضروری خواند.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به چهارمین برنامه ملی آمار در کمیسیون تخصصی شورای عالی آمار تصریح کرد: این برنامه پس از تصویب در شورای عالی آمار به دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ می شود.

ایشان با بیان اینکه جلب مشارکت حداکثری دستگاه‌ها در این برنامه پیش‌بینی شده است، خاطر نشان کرد: رویکرد اصلی مرکز آمار در چهارمین برنامه ملی آمار مبتنی بر اجرای موفقیت‌آمیز سرشماری ١٤٠٥ با مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

دکتر حسین زاده، با اشاره به‌صرفه جویی در هزینه‌ها در کشور با ورود به ‌نظام آماری ثبتی مبنا، پیش‌بینی جمعیت استان‌های کشور، تهیه شاخص‌های املاک و مستغلات، شاخص واردات و صادرات، سرشماری عشایر کوچنده بدون صرف هیچ‌گونه هزینه‌ای را از افتخارات نظام آماری کشور برشمرد که به کمک همکاران مرکز آمار در معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها انجام پذیرفته است.

در ادامه معاونین آمار و اطلاعات استان ها به چالش ها و موانع پیش روی اجرای طرح های آمارگیری و سرشماری ثبتی مبنا پرداختند.

خانم عظیمی، معاون امور عمومی سازمان برنامه‌وبودجه کشور، با اشاره به مشکلات اعتباری طرح‌های آماری بر ارتقای تجهیزات و امکانات مرکز آمار برای انجام فعالیت‌های تخصصی آمار تأکید کرد.

معاون امور عمومی سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به نهایی شدن برنامه هفتم توسعه کشور، ملزم کردن دستگاه‌های اجرایی به ارائه ریز داده‌های بانک‌های اطلاعاتی‌شان را ضروری خواند.

به گزارش کاج پرس به نقل از مرکز آمار، شایان‌ذکر است، در پایان این نشست فعالیت‌های مرتبط با سهم اقتصاد دریا محور در میان استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر، گلستان، مازندران و گیلان تبیین و بررسی شد................................. کد 41 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .