پنجشنبه, ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تشکیل شورای حکام مرکز بین المللی حوزه‌های جامع آبخیز در نیمه دوم امسال

 

C_57.jpg

کشاورزی آینده جهان: 7/3/1402

شورای حکام مرکز بین المللی حوزه‌های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک در نیمه دوم امسال در ایران تشکیل می‌شود.

رییس مرکز بین المللی حوزه‌های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: طبق ماده (۷) موافقتنامه میان ایران و سازمان یونسکو‏، ما موظفیم شورای حکام این مرکز را که وظیفه اش تصویب برنامه‌های میان مدت و بلند مدت و تهیه گزارش دوره ای از مجموعه این مرکز است، تشکیل دهیم.

حمید نوری اظهار داشت: شورای حکام،‏ نقشه راه را برای ارزیابی‌های دوسالانه تا ۶ ساله این مرکز تصویب می‌کند. وی پیش بینی کرد شورای حکام مرکز بین المللی حوزه‌های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک در مهر ماه امسال در ایران تشکیل شود.

نوری تصریح کرد: نماینده دولت ایران شامل وزیر جهاد کشاورزی یا رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، نمایندگان کشورهای عضو سازمان یونسکو یا وابسته به سازمان ملل متحد‏، نماینده مدیرکل سازمان یونسکو و نمایندگانی از سازمان‌های بین المللی، مراکز دانشگاهی و پژوهشی اعضای شورای حکام مرکز بین المللی حوزه‌های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: این مرکز هر شش سال یک بار باید هیات شورای حکام را انتخاب کند تا آنها هدایت و نظارت اصلی برنامه‌های این مرکز را بر عهده بگیرند. رییس مرکز بین المللی حوزه‌های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک اظهار داشت: با دیپلماسی که در کشور داریم و برنامه ریزی که در سطح وزارت جهاد کشاورزی و وزارت امور خارجه انجام می‌شود‏، اعضای شورای حکام انتخاب خواهند شد.

وی پیش بینی کرد که جلوگیری از تخریب سرزمین با ریزبرنامه‌هایی برای جلوگیری از بیابان زایی، ریزگردها و خشکسالی و همچنین آموزش و توانمندسازی جوامع محلی برای رسیدن به معیشت پایدار و مشارکت آنها در حفاظت از منابع طبیعی از اولویت‌ها در سیاستگذاری‌های این شورای حکام باشد.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی‏، نوری درباره حضور تشکل‌های مردم نهاد در جلسات شورای حکام مرکز بین المللی حوزه‌های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک نیز گفت: تشکل‌های مردم نهاد از اعضای اصلی شورای حکام این مرکز برای رای دادن نیستند، اما آنان می‌توانند در نشست‌های شورای حکام شرکت کنند تا در جریان جزییات برنامه ریزی و تصمیم گیری‌ها در مورد برنامه‌های میان مدت و بلند مدت قرار گیرند. وی در همین حال تاکید کرد: با توجه به نیاز‌های کشور باید برنامه‌ریزی‌های مان به گونه‌ای باشد که در سطح بین المللی بتوانیم متناسب با کنوانسیون‌ها و قرارداد‌های بین المللی و منافع ملی پیش بینی‌ها را انجام دهیم................................... ....... کد 57 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .