پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

سامانه صدور مجوز پروانه صید سازمان شیلات رونمایی شد

 

C_66.jpg

کشاورزی آینده جهان: 8/3/1402

رئیس سازمان شیلات ایران از رونمایی سامانه صدور مجوز پروانه صید سازمان شیلات از درگاه سماک خبر داد و گفت: به لحاظ قانونی، از این پس صدور مجوز پروانه صید سازمان شیلات از درگاه ملی مجوزها انجام می‌شود و این امر با رویکرد صید پایدار و صیانت از آبزیان برای اشتغال پایدار خواهد بود.

«سیدحسین حسینی» در آیین رونمایی از سامانه صدور محور پروانه صید سازمان شیلات افزود: بر اساس اسناد بارگذاری شده روسا هر استان به بررسی مدارک پرداخته و در صورت نقص به بهره بردار ارجاع می‌شود تا رفع نقص شود.

وی اضافه کرد: این فرایند برای تسریع و تسهیل فعالیت بهره برداران و صیادان بوده تا در کنار تضمین و تاین امنیت غذایی انجام شود.

رییس سازمان شیلات ایران در تبیین سیاست‌ های این سازمان در حوزه صدور مجوزها گفت: صنعت شیلات مبتنی بر سه حوزه آبزی، صید و صیادی و صنایع تبدیلی و بازار فعالیت دارد بنابراین در هر بخش ۹ خدمت به صورت هوشمند و آنلاین به متقاضیان ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب در این حوزه دستاوردهای ارزشمندی انجام شده است، افزود: صدور مجوز وابسته به طی شدن تمام مراحل مختلف بوده تا مجوز واقعی باشد در غیر این صورت مانند چک بی‌محل خواهد بود.

حسینی با بیان اینکه صدور مجوزهای صید مبتنی بر شناسایی ذخایر، میزان مجاز قابل برداشت، طراحی دقیق برداشت (روش، زمان و مکان صید) و پایش از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: بازسازی و پایداری در حوزه ذخایر مسئولانه دنبال می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور شیلات خاطرنشان کرد: سال گذشته ۷۰۲ هزار تن صید ماهی در سواحل شمال و جنوب کشور انجام شد که پیش بینی می‌شود امسال این عدد به یک میلیون تن برسد بنابراین ایران در بین کشورهای اطراف اقیانوس هند در سواحل شرقی رتبه دوم و در سواحل غربی کشور مقام نخست را در میزان صید دارد.

وی با اشاره به اینکه در سواحل جنوب و توسعه صنعت شیلات نقش آفرین هستیم گفت: سازمان شیلات ایران در مقایسه با کشورهای همسایه در صید و صیادی و پایداری صید عملکرد قابل قبول دارد.

حسینی با تاکید براینکه برنامه صدور مجوزها مبتنی بر حرکت از صید کمی به سمت صید کیفی را داریم، افزود: مجوز سفرهای دریایی، صدور مجوز بهره برداران در حوزه شناورهای دریایی و تقاضای جدید برای صید مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره تکثیرهای طبیعی و مصنوعی برای صیانت از ذخایر دریایی گفت: برای ذخایر آبزی دریای شمال علاوه بر مشارکت بخش صیادان برای تکثیر طبیعی، سال گذشته در تکثیر مصنوعی ۳۸.۵ میلیارد تومان اعتبار برای ۳۵ هزار قطعه ماهیان خاویاری و استخوانی، انجام شد که امسال به اعتباری بیش از این نیاز دارد.

رییس سازمان شیلات ایران به تنوع گونه‌ های آبزیان در سواحل جنوبی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر تنوع گونه‌ ها و تکثیر آنها، بحث زیستگاه‌ های مصنوعی هم مطرح است که برای احداث ۱۰ ها زیستگاه مستقر شده اعتبار خوبی جذب شده که می تواند پایداری در حوزه صید و صیادی را باعث شود.

وی ادامه داد: همچنین یگان ویژه شیلات برای جلوگیری از صیدهای غیرمجاز هم فعالیت دارند تا با متخلفان برخورد قانونی شود.

حسینی با بیان اینکه ذخایر دریایی تمام شدنی است، گفت: رسوخ دانش فقط برای تولید نیست بلکه پایداری تولید در دل این دانش نهفته است، بنابراین ارزیابی تمام متقاضیان برای صید بر اساس تبیین دستورالعمل‌های تخصصی انجام می‌شود.

گفتنی است سامانه صدور مجور پروانه صید سازمان شیلات از درگاه سماک (سامانه مجوزهای الکترونیکی کشاورزی) با برگزاری ۲۳۰ نفر ساعت جلسه که با همکاری مرکز فن آوری اطلاعات وزارت جهادکشاورزی و دفاتر مختلف سازمان شیلات ایران امروز به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، رونمایی شد پس از طی مراحل قانونی آماده خدمت رسانی به جامعه صیادی کشور خواهد بود...................... ......................... ....... کد 66 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .