جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

یگان حفاظت منابع طبیعی کشور برای شناسایی نقاط مستعد آتش‌سوزی ستاد بحران تشکیل داد

C_68.jpg

 

کشاورزی آینده جهان: 8/3/1402

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی وآبخیزداری کشور گفت: ستاد مدیریت بحران برای پیشگیری و کنترل نقاط مستعد به آتش‌سوزی در ستاد سازمان و استان‌های کشور با مدیریت فرماندهان یگان حفاظت منابع طبیعی تشکیل شد.

سرهنگ رضا اکبری در سفر به استان سمنان و در نشست کارگروه اطفای حریق استان سمنان، حفاظت از منابع طبیعی را از وظایف و اولویت‌های مهم این سازمان برشمرد و گفت: ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها با توجه به شروع فصل تابستان و پیشگیری حریق به ویژه در مناطق بحرانی نسبت به تشکیل جلسه مدیریت بحران برای پیشگیری و کنترل حریق در جنگل‌ها و مراتع اقدام کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی آبخیزداری کشور با بیان اینکه نقش و مشارکت مردم در امر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بسیار تأثیرگذار است، از مدیران استان‌ها خواست برای پیشگیری و اطفای حریق در جنگل‌ها و مراتع از مجریان طرح‌ها و بهره‌برداران منابع طبیعی، همیاران طبیعت محافظ، دهیاران، مدیر یت بحران استانداری، هلال احمر، نیروی انتظامی، نظامی و شورای اسلامی روستاها در مناطق بحرانی کمک بگیرند.

سرهنگ اکبری به شناسایی نقاط بحرانی و حساس به آتش‌سوزی در عرصه های منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: برای کنترل و پیشگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع به‌کارگیری دیده‌بان‌ها بسیار مهم و اساسی است.

فرمانده یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از مسؤولان منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها خواست با چاپ و نصب بنر و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های ملی و محلی در مناطقی که مردم بیشترین تردد را برای دستیابی به طبیعت دارند، هشدارهای لازم را اعلام کنند و سامانه امدادی ۱۵۰۴و ۱۳۹ را در اختیار مردم قرار دهند تا به محض رؤیت هرگونه تخریب، تصرف و یا آتش‌سوزی، به این ٢ سامانه در سازمان مرکزی و استان‌ها اعلام کنند.

وی، برگزاری مانورهای مشترک و تقویت گشت و مراقبت توسط یگان‌های حفاظت منابع طبیعی در استان‌ها را خواستار شد و از یگان حفاظت خواست با توجه به شروع فصل تابستان گشتهای مراقبت در عرصه های منابع طبیعی افزایش یابد.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، سمنان با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود. از این میزان ۵۵ درصد نواحی بیابانی و خشک، ۳۸.۵ درصد مراتع، ۲ درصد اراضی کشاورزی و ۳.۶ درصد جنگل است......................... ......................... ....... کد 68 C

ادامه مطلب در لینک زیر بخوانید؛

https://b2n.ir/m05849

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .