جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

سامانه یکپارچه دامپزشکی کشور آماده رونمایی است

 

C_78.jpg

کشاورزی آینده جهان: 8/3/1402

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: سامانه جامع یکپارچه نظام دامپزشکی کشور آماده رونمایی و فعالیت است.

دکتر حامد زارعی در جمع دامپزشکان و مسئولان فنی بخش خصوصی استان ایلام اظهار کرد: در سامانه جامع یکپارچه امور مختلفی چون عضویت، صدور پروانه‌های ماده پنج و ۲ و شیوه نامه‌ها، فعالیت‌ها و خدمات سازمان نظام دامپزشکی به شکل برخط، قابل دسترسی و مشاهده است.

وی افزود: پرداخت حقوق و مزایای ناظران فنی و بهداشتی به عنوان یکی از معضلات و چالش‌های ریشه دار با قوانین و اصل نظارت همخوانی ندارد و ناظر و مسئول فنی به کارفرما وابستگی حقوقی دارد.

زارعی با بیان اینکه عدم وابستگی پرداختی ناظران فنی و بهداشتی به کارفرما و تامین امنیت شغلی این افراد از دغدغه‌های اصلی سازمان نظام دامپزشکی کشور است، گفت: رفع چالش‌ها و ایرادهای آن توسط وزارت جهادکشاورزی و هیات وزیران در دست پیگیری و اصلاح است.

وی ادامه داد: سازمان نظام دامپزشکی برای اصلاح قوانین پرداخت حقوق ناظران به طور جدی ورود کرده است و در صورت تصویب توسط هیات وزیران، ارتباط پرداخت حقوق ناظران از سوی کارفرما که مشکلاتی را برای این صنف ایجاد کرده قطع می‌شود.

زارعی اضافه کرد: پرداخت حقوق ناظران از محل‌های پیش بینی شده قانونی انجام خواهد گرفت و با این اقدام علاوه بر تامین امنیت شغلی ناظران و مسئولان فنی، میزان و کیفیت نظارت بر سلامت دام، طیور، آبزیان، دارو و نهاده های دامی این واحدهای تولیدی و موارد دیگر افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور اظهار کرد: در آیین‌نامه نظارت بهداشتی به صراحت در خصوص عدم وابستگی حقوقی ناظران به کارفرمایان اشاره شده است در حالی که سال‌های گذشته به دلایل مختلف این اقدام انجام نگرفت اما در دوره جدید تحقق اجرای آن در دستور کار و پیگیری است.

وی در مورد نرخ حقوق‌های پرداختی هم توضیح داد: آیین نامه نرخ حقوق‌های دریافتی ناظران و مسئولان فنی و بهداشتی در حال تدوین است که ضریب حقوق افراد باتوجه به شاخص‌هایی چون سابقه کار، ظرفیت تولید، بدی آب و هوا، استان محل خدمت و فاکتورهای دیگر تعیین خواهد شد.

زارعی افزود: در حالی که طبق یک قانون مجوزهای فعالیت بخش خصوصی بر اساس مواردی چون ظرفیت دامی توان منطقه صادر می‌شود ، طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار هیچ ظرفیتی برای ایجاد کسب کار نباید در نظر گرفته شود که این ۲ قانون دارای تناقض هستند که از طریق مجلس و دولت در حال رفع تناقض است.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور ادامه داد: سازمان نظام دامپزشکی به عنوان یک نهاد غیردولتی، مجری بخشنامه های دولتی ابلاغی از سوی وزارت جهادکشاورزی یا هیات وزیران است و البته در فرآیند تصویب یک بخشنامه دولتی، سازمان نظام دامپزشکی پیشنهادات خود را مطرح و ارائه می‌کند.

رئیس نظام دامپزشکی استان ایلام هم در این جلسه با بیان اینکه سازمان نظام دامپزشکی تشکلی مردم نهاد است که قانون تاسیس آن در آبان ۷۶ به تایید شورای نگهبان رسید، اظهار داشت: یکی از اهداف این سازمان تلاش در جهت همکاری هر چه بیشتر شاغلان حرفه دامپزشکی با دستگاه‌های اجرایی دولتی به منظور ارتقای بهداشت عمومی جامعه است.

دکتر عبدالحسن قیطاسی به عمده فعالیت‌های سازمان نظام دامپزشکی اشاره و اظهار کرد: در ۲ حوزه صدور و تمدید پروانه های بهداشتی واحد های تولیدی دام، طیور ،آبزیان و زنبور عسل و افزایش بهره‌روی بخش کشاورزی و منابع طبیعی صدور و تمدید پروانه‌های تاسیس مراکز درمانی شامل بیمارستان، درمانگاه ،داروخانه،آزمایشگاه بر عهده سازمان نظام دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه سازمان نظام دامپزشکی در استان ایلام از شروع این دوره نظام پزشکی به ۶۳۳ عضو خدمات رسانی می‌کند، افزود:در استان ایلام ۱۸ مرکز درمانگاهی،۳۷ داروخانه، سه آزمایشگاه، پنج شرکت پخش دارو و چهار بیمارستان دامپزشکی فعال وجود دارد.

قیطاسی ادامه داد: در دوره چهارم فعالیت نظام پزشکی‌ از سال ۹۷ تاکنون تعداد یکهزار و ۷۶۹ پروانه صنعتی بهداشتی و دامداری ،۵۱ پروانه غیر صنعتی و ۳۵۰ پرونده در دست اقدام صادر و یا تمدید شده است. سازمان نظام دامپزشکی کشور بیش ۴۶ هزار نفر عضو دارد.

دیدار با استاندار، دیدار با بخش خصوصی، برگزاری میز خدمت و افتتاح کلینیک بخش خصوصی از جمله برنامه های سفر ۲ روزه دکتر حامد زارعی به استان ایلام است.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، وی در بدو ورود با حضور در آرامستان بهشت رضا (ع) به مقام شامخ شهدای گمنام ایلام ادای احترام کرد................................ ..... کد 78 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .