شنبه, ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

رتبه ایران در شاخص امنیت غذایی جهان ۷۶ است

 

C_96.jpg

کشاورزی آینده جهان: 10/3/1402

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی گفت: طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) ایران در شاخص امنیت غذایی در رتبه ۷۶ از بین ۱۹۵ کشور جهان است و بالاتر از میانگین جهانی قرار دارد.

حمید اورعی در گفت و گویی در اظهار کرد: اینک تا حد مطلوب از چالش‌های امنیت غذایی در کشور فاصله ایجاد شده است و این جایگاه بواسطه تلاش کشاورزان و عزم مدیران اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: افزایش بهره وری و ایجاد الگوی کشت از اهداف وزرات جهاد کشاورزی و سازمان‌های مربوطه است و در این صورت تولیدات بخش کشاورزی باید افزایش یابد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امنیت غذایی تصریح کرد: طرح امنیت غذایی با دستور وزیر جهاد در حال اجرا است که از تمامی استان‌ها در این خصوص بازدید شده تا وضعیت بخش کشاورزی مورد ارزیابی قرار گیرد.

وی افزود: خراسان شمالی هم جزو ۲۳ استان کشور که طرح ارزیابی امنیت غذایی آن در حال بررسی است و در این طرح میزان تولید، دسترسی به غذا، بحث کیفیت و سلامت غذا، بحث ثبات قیمت‌ها و بازار مواد غذایی و سایر شاخص‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد کرد که در این خصوص تمامی استان‌ها رتبه بندی خواهند شد.

اورعی خاطرنشان کرد: اکنون برداشت گندم در مناطق گرمسیر کشور آغاز شده و با وجود تنش خشکی و دمایی در برخی از استان‌ها پیش‌بینی می‌شود که نسبت به سال گذشته افزایش تولید داشته باشیم.

سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد(فائو) یک سازمان فنی، تخصصی، اطلاعاتی و مشاوره ای است که به منظور افزایش سطح تغذیه و بهبود وضع زندگی مردم، توسعه و افزایش محصولات غذایی و کشاورزی و نیز افزایش کارایی سیستم توزیع و بهبود وضعیت زندگی روستایی از طریق ارائه خدمات فنی تخصصیبه منظور تبادل نظر و انتقال تجربیات تاسیس شده است.

کشت پنج هزار هکتار کاملینا

وی بر کشت دانه‌های روغنی در کشور نیز تاکید کرد و افزود: طبق الگوی کشت تلاش می‌کنیم تا در خصوص تولید روغن در کشور به خودکفایی نزدیک شویم که در این راستا کشاورزان را تشویق به کشت انواع دانه‌های روغنی از جمله کاملینا در دیمزارها را داریم.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امنیت غذایی با بیان اینکه در سال زراعی جاری کشاورزان پنج هزار هکتار از اراضی خود را به کشت دانه روغنی کاملینا اختصاص داده اند خاطرنشان کرد: اینک تلاش می‌شود تا طبق الگوی کشت با توجه به شرایط آب و هوایی محصولات مهم و استراتژیک کشت شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر نظارت بیشتر بر بازار تاکید کرد و افزود: در راستای عرضه مرغ نظارت‌های جدی در سطح بازار انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم تا قیمت‌ها طبق مصوبه و خارج از آن توزیع نشود.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، اورعی به تعدیل قیمت جوجه یکروزه نیز اشاره ای کرد و افزود: تلاش می‌شود تا در سال جاری در بحث قیمت مرغ ثبات داشته باشیم................... . ............................. کد 96 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .