جمعه, ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نگهداری مرغ بالای 42 الی 45 روز مصرف خوراک نسبت به تولید گوشت را بشدت افزایش می دهد

 

 

 

کشاورزی آیندۀ جهان- 11/ 03/ 1402

 

 

به گزارش کشاورزی آیندۀ جهان(کاج پرس)، روابط عمومی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر پرورش مرغ با مصرف آنتی بیوتیک تا 90 روز؛ در اطلاعیه ای ضمن تکذیب این خبر، اطلاعاتی روشنگرانه جهت افزایش آگاهی مردم منتشر کرد.

موارد مطرح شده در اطلاعیه روابط عمومی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ایران به شرح زیر است:

-         در شرایطی که امروز ارزانترین ماده پروتئینی با ارزش نسبت به سایر موادغذایی در اختیار مردم، مرغ است و دولت سعی می کند با تامین ارز نیمایی با قیمت مناسب به دست مردم برسد؛ انتشار این گونه خبرها که پایه علمی و عملی ندارد از طرف افراد منسوب به هر دستگاهی موجب تشویش اذهان عمومی می گردد.

-         سویه های تجاری اصلاح نژاد شده مرغ قادرند با رشد بسیار سریعی که دارند ظرف 50 روز به وزن بالای 3 کیلوگرم برسند.

-         نگهداری مرغ بالای 42 الی 45 روز مصرف خوراک نسبت به تولید گوشت را بشدت افزایش می دهد. با توجه به این که دولت تنها برای 42 روز نهاده برای پرورش به مرغداران می دهد به واسطه گرانی شدید دان با قیمت آزاد به هیچ وجه برای مرغداران اقتصادی نیست مرغ را تا بیش از 50 روز پرورش دهند.

-         وزن مرغ اگر بیش از حد افزایش یابد تنها مصرف صنعتی پیدا می کند و قیمت آن بشدت کاهش می یابد. لذا با وجود هزینه های زیاد تولید، عایدی کمتری نصیب مرغدار می شود.

-         قیمت آنتی بیوتیک ها بشدت افزایش یافته لذا هیچ مرغداری قادر به تحمل چنین هزینه ای نیست. علاوه بر آن هیچ فکر عاقله ای با توجه به احتمال افزایش تلفات به واسطه سکته در سنین و وزن بالا حاضر به پذیرش ریسک نگهداری طولانی مدت مرغ در سالن نمی باشد.

-         با توجه به اینکه از سن 42روز به بعد بخشی از خوراک مصرفی تبدیل به چربی در گوشت و بخش های داخلی بدن می شود؛ دورریز و هدر رفت مرغ زیادتر شده و مردم رغبت به خرید مرغ زیاد سنگین ندارند.

-         مرغ زیاد سنگین چون امکان کیسه گیری در کشتارگاه را ندارد اجازه عرضه مستقیم به بازار ندارد.

با عنایت به موارد و اطلاعات فوق؛ از منتشر کننده این خبر درخواست می شود اگر مستندی مبنی بر نگهداری مرغ تا 90روز را دارد ارائه نماید. تنها امکان دارد مرغ های حذفی گله های مرغ مادر که طبیعتا وزن بالا دارند چنین وضعی داشته باشند که این گونه مرغ ها نیز باید مصرف صنعتی داشته باشند و مجوز عرضه مستقیم ندارند.

گوینده خبر و نشر دهنده خبری که موجب تشویش اذهان عمومی می شوند و بدون توجه به عواقب بیان مسائل غیرکارشناسی، جامعه را با نگرانی مواجه می کنند در مقابل دستگاههای نظارتی باید جوابگو باشند.

روابط عمومی اتحادیه سراسری مرغداران ایران

در شبکه های اجتماعی ما را دنبال نمایید.

t.me/kajpress00

instagram.com/kajpressnews 

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .