پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد:

فناوری هسته‌ای، روشی راهبردی در افزایش کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی

 

C_111.jpg

کشاورزی آینده جهان: 13/3/1402

ر ئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: فناوری هسته‌ای روشی راهبردی و علمی‌ در افزایش کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی است که باید تلاش شود به درستی از آن بهره گرفته شود.

«حسین رنجبراقدم» در دیدار و گفت و گو با مسوولان سازمان انرژی اتمی، شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران شو و رییس موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، با تأکید بر اهمیت استفاده از فناوری هسته‌ای در حوزه کشاورزی، استفاده از همه ظرفیت‌های این صنعت را برای پیشرفت کشور ضروری برشمرد.

وی افزود: میزان زیادی از مشکلات موجود در حوزه کشاورزی با استفاده از دانش هسته‌ای قابل حل است و اکنون دنیا نیز به این سمت حرکت کرده است.

این مقام مسوول، فناوری هسته‌ای را یکی از راهبردی‌ترین روش‌های افزایش کیفیت و سلامت محصولات در حوزه کشاورزی دانست و اذعان داشت: این فناوری یکی از علمی‌ترین و سالم‌ترین روش‌هاست که باید تلاش شود به درستی از آن بهره گرفته شود و امید است در آینده حوزه‌های همکاری با انسجام بیشتری توسعه یافته و در نهایت بتوانیم در عرصه آموزش و انتقال این فناوری به کشاورزان گام‌های اساسی برداریم.

رنجبراقدم ادامه‌داد: سازمان حفظ نباتات کشور از هر فناوری که استفاده از سموم شیمیایی برای مبارزه با آفات را کاهش دهد، به شدت استقبال می‌کند.

وی اظهار داشت: باید کشاورز، باغدار و مردم به این باور برسند که راهبردهای غیرشیمیایی برای کنترل آفات وجود دارد و این فناوری در کنترل آفات مفید و موثر است.

رنجبر اقدام ادامه‌داد: البته تحقق این امر نیازمند ارتباط بیشتر و متقابل با جامعه بهره‌بردار است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور با بیان این که جزیره‌ای عمل کردن مانع دستیابی سریع‌تر به استفاده از این انرژی در حوزه کشاورزی شده است، گفت: حلقه‌های مفقوده برای تحقق سریع‌تر استفاده از این فناوری باید شناسایی و برطرف شود.

وی پیشنهاد داد: برای حفظ بیشتر امنیت غذایی کشور کمیته مشترکی تشکیل شود تا سطح همکاری‌ها در این خصوص ارتقا یابد.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، رنجبراقدم در پایان، افزایش تعاملات و نیازسنجی دقیق را دو عامل مهم در رسیدن به نتایج کاربردی و اثرگذار در آینده عنوان و تأکید کرد: با وجود آن که در گذشته هزینه‌های بالا و اقدامات خوبی صورت گرفت اما خروجی اقدامات، کاربردی نبوده است؛ بر این اساس با توجه به اینکه فقط بخش کوچکی از صنعت هسته‌ای کاربرد دفاعی دارد باید ظرفیت‌های گسترده علمی آن در راستای پیشرفت و رفاه جامعه مورد توجه بیشتری قرار گیرد............................................ . ........................... کد 111 C

- - - - - - - - - -

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .