شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تولید فعلی قزل آلا کمتر از ۵۰ درصد ظرفیت تولید است

 

Eee_162.jpg

کشاورزی آینده جهان: 22/12/1402

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی گفت: با توجه به زیرساخت های فعلی پتانسیل تولید ۲۵۰ هزارتن قزل آلا در کشور وجود دارد، درحالیکه تولید فعلی کمتر از ۵۰ درصد رقم فعلی است.

آرش نبی زاده در گفت و گویی اظهار داشت: قیمت کنونی هرکیلو قزل آلا در عمده فروشی تهران ۱۷۰ هزارتومان و سالمون ۱۸۰ هزارتومان است‌.

به گفته او، با ازدیاد تقاضا در ایام پایانی سال برای خرید ماهی پیش بینی می شود که قیمت هرکیلو قزل آلا ۲ تا ۳ هزارتومان افزایش یابد.

نبی زاده ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و ارزان بودن ماهی نسبت به این محصول پروتئینی، بازار ماهی رونق گرفته که این موضوع منجر به افزایش سرانه مصرف شده است.

او با بیان اینکه امسال ۱۱۰ هزارتن قزل آلا تولید شده است، افزود: با توجه به زیرساخت های فعلی، پتانسیل تولید ۲۵۰ هزارتن قزل آلا در کشور وجود دارد که این امر نشان می دهد کمتر از نصف پتانسیل تولید داریم.

به گزارش کاج پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: با توجه به میزان تولید آبزیان اعم از صید و پرورش هیچ گونه کمبودی در عرضه ماهی شب عید نداریم‌................ ............…........ // کد 162. Ee

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .