شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

افزایش ۱۵درصدی صادرات سیب در کشور

Eee_188.jpg

کشاورزی آینده جهان: 26/12/1402

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روند صادرات سیب درختی امسال بسیار مطلوب بود و نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش صادرات در کشور ثبت شده است.

محمدعلی برومندی معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: روند صادرات سیب درختی امسال بسیار مطلوب بود و نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش صادرات در کشور ثبت شده است.

وی افزود: سالانه چهار میلیون تن سیب درختی در کشور تولید و روانه بازار های مصرف می شود که یکی از مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه کشاورزی و امنیت غذایی است.

برومندی بیان کرد: یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی این است که زمینه صادرات محصولات را فراهم کند تا تولید ثروت توام با افزایش تولید همراه باشد.

معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در زمینه تامین میوه بازار شب عید نیز بخش زیادی از سیب درختی مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود که تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شده است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات سیب درختی به عنوان یک کالای صادراتی باید نظام مند باشد و کشورهای هدف با بسته بندی‌های دقیق از طریق تجار شناسنامه دار محصول را دریافت کنند که در این راستا تصمیمات جدیدی اتخاذ شده تا این روش برنامه‌ریزی شده اعمال شود.

به گزارش کاج برس به نقل از فارس؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این آذربایجان غربی قطب تولید سیب درختی کشور است، ادامه داد: این استان با تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن سیب درختی در جایگاه خوبی در کشور قرار دارد و ارز قابل توجهی از محل فروش سیب عاید کشور می‌شود..

........./............…........ .. کد 188 Ee

 

 

--------------------

instagram.com.kajpressnews

ble.ir.@kajpress_ir

eitaa.com.kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .