شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور:

۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل داریم/ایران جز کشورهای کم جنگل جهان است

Eee_199.jpg

کشاورزی آینده جهان: 27/12/1402

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: کشور ما حدود ۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل دارد که از لحاظ کمیت و کیفیت جز کشورهای کم جنگل هستیم.

نقی شعبانیان در نشست خبری پایان سال ۱۴۰۲ با تشریح عملکرد این معاونت افزود: کشور با چالش های مختلفی از جمله آلودگی هوا، گرد و غبار، فرسایش خاک و در راس همه آنها تغییر اقلیم روبرو است و نتایج بررسی ها و تحقیقات در دنیا نشان داده که یکی از بهترین راه های برون رفت از این مشکلات توجه به منابع طبیعی از جمله حفاظت از جنگل ها و توسعه جنگل کاری است.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهارداشت: میزان جنگل های کشور ما از نظر کمیت ۸.۷ درصد از سطح کشور را می پوشاند بنابراین سرانه جنگل در کشور ما ۱۷۰۰ متر مربع است در که حالی سرانه جنگل در دنیا ۶ هزارمتر مربع است.

وی تصریح کرد: طبق قانون افزایش بهره وری قرار بود طی ۱۰سال سرانه جنگل ها به ۲۵۰۰ مترمربع برسد که این امر محقق نشد زیرا از لحاظ کیفیت عمده مناطق ایران خشک است جنگل های ما در خارج از شمال از کیفیت بالایی برخوردار نیستند به طوری که کمتر از ۲۵ درصد تاج پوشش گیاهی را داریم.

شعبانیان اضافه کرد: سازمان منابع طبیعی براساس برنامه ها و طرح هایی که در دست اجرا دارد قصد دارد به توسعه منابع طبیعی و جنگل ها کمک کند تا با مشکلات زیست محیطی مقابله شود.

وی درخصوص جنگل های خارج از شمال گفت: زاگرس طرح صیانت و چندمنظوره را برای ۱۰ استان تهیه کردیم که طرح جنگل داری اجتماعی است.

به گزارش کاج برس به نقل از ايرنا؛ معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور درادامه افزود: برای سال آینده توسعه جنگل های حرا را در اولویت برنامه های خود داریم../......................../............…........ .. کد 199 Ee

 

 

--------------------

instagram.com.kajpressnews

ble.ir.@kajpress_ir

eitaa.com.kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .