دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

لزوم سمپاشی به موقع مزارع برای مقابله با بیماری‌های گندم

F-__68.jpg

کشاورزی آینده جهان: 16/01/1403

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم سمپاشی به موقع مزارع برای مقابله با بیماری‌های گندم تاکید کرد.

یکصد و سیزدهمین جلسه کمیته فنی گندم به ریاست علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و دبیری سهراب سهرابی مجری طرح گندم و با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، فاطمه زارعان مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی و رئیس و مدیران کل تولیدات گیاهی استان‌ها در سالن جلسات معاونت زراعت برگزار شد.

در حاشیه این جلسه، علیرضا مهاجر معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: لازمه خودکفایی در گندم مراقبت از مزارع توسط کشاورزان است.

وی افزود: برخی از مزارع در مناطق گرم و معتدل مانند خوزستان، ایلام، به ویژه استان‌های گلستان، مازندران و خراسان شمالی مورد تهاجم بیماری زنگ زرد و انواع بیماری‌های گندم قرار گرفته اند.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی مهاجر با تاکید بر لزوم سمپاشی مزارع خرده مالکی عنوان کرد: امیدواریم به توصیه‌های کارشناسان توجه کرده و اراضی خرده مالکی توسط کشاورزان بر علیه بیماری‌های گندم سمپاشی شود تا بتوانیم تولید را به مرحله خودکفایی برسانیم................................................. …........ // کد 68 F_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .