دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۰۱/۱۸؛ بارش ۵روزه باران در برخی استان‌ها

F-__75.jpg

کشاورزی آینده جهان: 18/01/1403

سازمان هواشناسی از بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد طی امروز تا چهارشنبه در برخی استان‌ها خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی بعدازظهر امروز، شنبه، در برخی مناطق آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، شمال آذربایجان غربی، زنجان و قزوین رگبار باران،‌ رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

این وضعیت روز یکشنبه در شمال غرب،‌ برخی مناطق غرب و جنوب غرب،‌ استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، دامنه‌های مرکزی زاگرس و روز دوشنبه در شمال غرب ادامه دارد.

روز دوشنبه همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی مناطق شمال شرق و شرق و برخی مناطق مرکزی زاگرس نیز بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است.

روز سه‌شنبه در نیمه غربی و چهارشنبه در نیمه غربی، مناطق مرکزی، استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش روی می‌دهد. بارش‌ها طی روز چهارشنبه در مناطق ذکرشده تشدید می‌شود.

به گزارش تسنیم، طی روزهای یکشنبه تا چهارشنبه پدیده بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش‌بینی شده است. از بعدازظهر روز یکشنبه تا سه‌شنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق گردوخاک روی می‌دهد. طی سه روز آینده دریای خزر مواج است.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه‌های بارشی

زمان پایان: یکشنبه 1403/01/19

نوع مخاطره: بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش برف، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ

منطقه اثر:

شنبه 1403/01/18: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل.

یکشنبه 1403/01/19: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، قزوین، تهران، البرز و ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی، احتمال جاری شدن روان‌آب، وزش باد نسبتاً شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال خسارت به نهال و محصولات کشاورزی.

به گزارش کاج پرس به نقل از تسنیم، توصیه: احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هرگونه عملیات کشاورزی......…..... .... ... ..... // کد 75 F_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .