دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

لزوم توجه ویژه به زمان آبیاری و میزان رطوبت برای برداشت گندم در استان‌های معتدل

F-__81.jpg

کشاورزی آینده جهان: 18/01/1403

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی بر لزوم توجه به دمای هوا و میزان رطوبت برای برداشت گندم تاکید کرد و گفت: آبیاری مزارع در اراضی آبی بر اساس دستورالعمل‌ها و بر اساس زمان بندی مناسب دما و خشکی انجام شود، همچنین در ساعت‌هایی که رطوبت هوا بالا است، اقدام به برداشت نکنند.

«سهراب سهرابی» در حاشیه یکصد و سیزدهمین جلسه کمیته فنی گندم افزود: با توجه به افزایش بارش‌ها در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ و ابتدای سال جاری، به‌طور قطع بیماری‌های گندم مانند زنگ زرد، سفیدک پودری و فوزاریوم خوشه (کپک صورتی) و غیره، توسعه پیدا می‌کند؛ بنابراین به کشاورزان توصیه می‌شود به مراکز خدمات و کلینیک‌های گیاه پزشکی مراجعه کنند.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: همچنین آفت سن افزایش خواهد یافت، بنابراین باید مبارزه بر اساس دستورالعمل‌ها و آبیاری مزارع در اراضی آبی بر اساس دستورالعمل‌ها و بر اساس زمان بندی مناسب دما و خشکی انجام شود.

سهرابی در زمینه مدیریت تغذیه گیاهی در مرحله داشت، گفت: در مناطق معتدل مانند اصفهان و اقلیم‌های سرد مانند آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، مرکزی و همدان، از کودهای پتاسیم، سولفات آمونیوم و ریزمغذی‌ها استفاده شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، وی ادامه‌داد: کشاورزان در برداشت محصول از کمباین‌هایی استفاده کنند که ریزش کمتری داشته باشد و معاینه فنی برای آنها صادر شده است؛ همچنین در ساعت‌هایی که رطوبت هوا بالا است، اقدام به برداشت نکنند.................…........... .... .. // کد 81 F_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .