دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

اعلام ۷۲ مورد گزارش مربوط به تغییر کاربری از سوی مردم گیلان

F-__98.jpg

کشاورزی آینده جهان: 19/01/1403

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: با اجرای طرح گشتِ مراقبت از اراضی کشاورزی و ملی در نوروز امسال، ۱۴۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در این استان شناسایی شد.

صالح محمدی اظهار کرد: از این تعداد تغییر کاربری شناسایی شده برای ۲۴ مورد تبصره یک ماده ۱۰ قانون اجرا شد، این تبصره یعنی اینکه اگر مرتکب پس از اعلام جهاد کشاورزی به اقدام خود ادامه دهد نیروی انتظامی موظف است تا بر اساس درخواست جهاد کشاورزی از ادامه کار از سوی متخلف جلوگیری کند.

وی افزود: ۱۹ مورد اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی انجام شد که بر اساس آن ماموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا در نقاطی که دادسرا نباشد با حضور نماینده دادگاه محل، ضمن تنظیم صورتجلسه مستقیم نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده کند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه در اجرای این طرح ۷۲ مورد گزارش مربوط به تغییر کاربری از سوی مردم اعلام شد،عنوان نمود: ۶۶ مورد از گزارش تغییر کاربری از طریق سامانه ۱۳۱ دریافت شد و ۱۳ مورد نیز به صورت حضوری گزارش شد.

وی اظهار کرد: مدیریت امور اراضی جهاد کشاورزی و یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تعطیلات نوروز امسال نسبت به راه‌اندازی گشت امور اراضی در سطح استان اقدام کردند.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدی با بیان اینکه ۴۰ گشت ویژه برای مراقبت از زمین‌های کشاورزی و ملی استان نوروز امسال در گیلان فعال بودند، اضافه کرد:۲۰ گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و ۲۰ گشت یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در تعطیلات نوروز به صورت شبانه‌روزی برای حفاظت از زمین‌های کشاورزی و ملی در گیلان فعال بودند................. /........... ...............…................. // کد 98 F_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .