دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

رئیس سازمان چای کشور خبر داد:

پرداخت ۹۶ درصدی مطالبات چایکاران

F-__147.jpg

کشاورزی آینده جهان: 26/01/1403

رئیس سازمان چای کشور گفت: از مجموع یک هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده در سال گذشته، تاکنون ۹۶ درصد معادل یک هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان در وجه چایکاران پرداخت شده است.

«حبیب جهانساز» از بارگذاری متن قرارداد کارخانجات چای سازی در سایت سازمان چای کشور از امروز (شنبه، ۲۵ فروردین) خبر داد و افزود: از فردا امکان عقد قرارداد با کارخانجات چای سازی وجود دارد.

رییس سازمان چای کشور از کارخانجات چایسازی خواست با مراجعه به سایت سازمان چای اقدام به مشاهده اسناد مورد نیاز کنند.

جهانساز اظهار داشت: صاحبان کارخانجات می‌توانند برای عقد قرارداد به سازمان چای مراجعه کنند.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی بهای برگ سبز، تصریح کرد: شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک را ۱۸ هزار تومان و درجه دو را ۱۵ هزار تومان در سال ۱۴۰۳ اعلام کرده است.

رییس سازمان چای کشور همچنین به تعیین قدرالسهم ۷۵ درصدی برای کارخانجات و ۲۵ درصدی برای دولت اشاره کرد و گفت: از مجموع یک هزار و ۸۶۸ میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده در سال گذشته، تاکنون ۹۶ درصد معادل یک هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان در وجه چایکاران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در عقد قرارداد با کارخانجات چایسازی به خوش حساب بودن در پرداخت مطالبات سال گذشته چایکاران توجه می‌شود، خاطرنشان کرد: بخش باقی مانده از مطالبات چایکاران تا زمان انعقاد قراردادهای جدید وصول و پرداخت خواهد شد.

جهانساز، به مصوبه شورای قیمتگذاری برای واردات چای اشاره کرد و گفت: اولویت واردات چای با خریداران چای داخلی است و بنابراین واردکنندگان چای خارجی باید اقدام به خرید چای داخلی کنند.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه پنج درصد از بهای برگ سبز چای برای افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه صنعت چای در نظر گرفته می‌شود، اضافه کرد: زمان برداشت برگ سبز با توجه به شرایط اقلیمی تعیین می‌شود و بر این اساس چایکاران اقدام به برداشت برگ سبز کیفی کنند تا چای خشک کیفی تری تولید شود و سهم بیشتری از بازار داخل را اخذ کند........ ..... // کد 147 F_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .