چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

برگزاری هفتمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و کنیا ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت با میزبانی نایروبی

 ضرورت شناخت بازار و قوانین کشورها برای تجارت

F-__176.jpg

کشاورزی آینده جهان: 30/01/1403

هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و کنیا ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت در نایروبی برگزار می‌شود.

ایران در این اجلاس با یک هیئت بلند پایه رسمی به همراه جمعی از فعالان اقتصادی به منظور توسعه روابط اقتصادی و تجاری، رفع موانع همکاری و ایجاد فرصت‌های سرمایه گذاری شرکت می‌کند.

بنابراین گزارش، محمدعلی نیکبخت وزیر جهادکشاورزی، رییس طرف ایرانی هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور است.

در راستای برگزاری هفتمین اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور، امروز چهارشنبه نشستی با عنوان فرصت‌های همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشور کنیا در محل وزارت جهادکشاورزی با حضور بخش خصوص در حوزه‌های مختلف اقتصادی برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در این نشست با بیان این که فرصت‌های اقتصادی و تجاری زیادی در آفریقا و به ویژه کنیا برای همکاری و سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: ایران مانعی برای تجارت با کشور کنیا ندارد ضمن آن که گردشگری نیز می‌تواند یکی از زمینه‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری و همکاری در این کشور باشد.

وی افزود: در حاشیه این اجلاس با توافق ایران و کنیا، قرار است همایش اقتصادی نیز با حضور بخش‌های خصوصی برای آشنایی و توسعه تعاملات اقتصادی دو کشور برگزار شود.

فتحی با اشاره به تشکیل خانه فناوری در کنیا از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهارداشت: خانه فناوری می‌تواند دروازه ورود بخش خصوصی به کنیا برای فعالیت‌های اقتصادی باشد.

بنابراین گزارش، در حاشیه این نشست، مدیرکل دفتر امور بین الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهادکشاورزی در گفتگو با خبرنگار ما تصریح کرد: با توجه به شعار "جهش تولید با مشارکت مردم " در سال جاری، دستگاه‌های دولتی باید به بخش خصوصی، اتحادیه ها، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی بیشتر توجه کنند و برگزاری این نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی از سوی وزارت جهادکشاورزی، به منظور ابتکار عملی و برای بیان فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری با کنیا بوده است.

وی افزود: ما برای آن که مطمئن شویم توافقات با کنیا در عمل اجرایی می‌شود و منافع آن به بخش خصوصی و مردم می‌رسد، این نشست را برگزار کرده ایم و خوشبختانه استقبال خوبی از آن شده است.

فتحی ابراز داشت: در این نشست بیش از ۸۰ شرکت، تشکل و اتحادیه در حوزه‌های مختلف اقتصادی شرکت کردند و مطالبی درباره فرصت‌های همکاری و کار در کنیا و آفریقا به آنها ارایه شد.

وی درهمین حال گفت: سیاست وزارت جهادکشاورزی، مشارکت همه جانبه برای توسعه همکاری با آفریقا است.

برپایه این گزارش، در نشست فرصت‌های همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشور کنیا، رییس اداره دوم آفریقا در وزارت امورخارجه بر شناخت بازار آفریقا برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بخش خصوصی ایران تاکید کرد و گفت: مطالعه بازار به حضور موثر بخش خصوصی در آفریقا کمک می‌کند و آیتم‌های مختلفی برای این شناخت وجود دارد..

اسماعیل رزاقی با بیان این که نقش وزارت امورخارجه در شناخت بازار، نقش واسطه ای است، افزود: در چهار سال اخیر در وزارت امور خارجه، ساختاری شکل گرفته است و یک سایت اقتصادی توسط بخش دیپلماسی اقتصادی راه اندازی شده که در این سایت اطلاعات پایه ای هر کشور بارگذاری شده است.

وی در همین حال شناخت قوانین و مقرارت کشورها را برای ورود به بازار آنها ضروری خواند.

رزاقی درهمین حال گفت: بخش خصوصی همچنین می‌تواند برای شناخت اولیه از بازار کشورها با سفارتخانه‌ها و میزهای پایه در وزارت امور خارجه ارتباط بگیرد.

وی نقش روسای کمیسیون‌های همکاری‌های مشترک در شناخت بازار کشورها را مهم خواند و ابرازداشت: کمیسیون‌های مشترک و اسنادی که امضا می‌کنند به پیشبرد مباحث اقتصادی بخش خصوصی کمک می‌کند.

رییس اداره دوم آفریقا در وزارت امورخارجه به نقش سازمان تجارت اشاره و تصریح کرد: سازمان توسعه تجارت علاوه بر ارایه اطلاعات پایه، می‌تواند مطالعات کلان درباره شناخت بازار کشورها را انجام دهد و بازارهای هدف را شناسایی و درباره ظرفیت‌های کلی آنها به فعالان اقتصادی اطلاع رسانی کند.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهادکشاورزی، وی ادامه داد: تاسیس دفاتر یا خانه‌های تجارت به شناخت جزییات و ورود به بازار کشورها کمک می‌کند..................... ............................................ // کد 176 F_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .