جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

در راستای همکاری مشترک محققان سازمان تات؛

تولید واكسن در گیاهان در دستور كار قرار گرفت

G-__5.jpg

کشاورزی آینده جهان: 1/02/1403

تولید واکسن در گیاهان در دستور کار مشترک پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی قرار گرفت.

تولید واکسن‌های دامی و انسانی در گیاهان با همکاری مشترک پژوهشگاه و مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اجرا می‌شود.

در جلسه مشترکی که با حضور روسا و معاونان، و اعضای هیات علمی مرتبط پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی برگزار شد، باتوجه‌به تجارب موفق پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در حوزه مهندسی ژنتیک، انتقال ژن و تجارب موفق مؤسسه رازی در زمینه تولید انواع واکسن‌های دامی و انسانی از جمله واکسن کووید، مقرر شد پژوهشگاه و مؤسسه با هم‌افزایی دانش و تجارب خود در زمینه تولید واکسن‌های دامی و انسانی در گیاهان همکاری کنند.

اسحاقی، رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی طی سخنانی در این نشست با اشاره به علاقه‌مندی مؤسسه به همکاری با پژوهشگاه در زمینه بیان پروتئین و تولید واکسن در گیاهان اظهار داشت: مؤسسه رازی امیدوار است از تجارب پژوهشگاه در این حوزه استفاده کند.

محسن مردی، رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به دانش و تجربه بالای محققان پژوهشگاه در این حوزه به رویکرد راهبردی پژوهشگاه در همکاری مشترک با مؤسسات تحقیقاتی سازمان تأکید کرد.

به گزارش کاج پرس به نقل از پژوهشگاه بیوتکنولوژی، در پایان ضمن تشکیل کارگروه علمی و اجرایی مقرر شد اقدامات تا حصول نتیجه نهایی پیگیری و عملیاتی شود..

....................................................... // کد 5 G_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .