جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

ایجاد ۱۳ مجتمع جدید دامپروری در استان چهارمحال و بختیاری

G-__8.jpg

کشاورزی آینده جهان: 1/02/1403

به منظور جهش در تولید محصولات پروتئینی مورد نیاز کشور و افزایش بهره‌وری پرواربندی گوسفند روستایی و عشایری؛ عملیات اجرایی ۱۳ مجتمع دامپروری در سال جاری در استان چهارمحال بختیاری آغاز می‌شود.

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اعلام مطلب فوق به خبرنگار ما گفت: حداقل سه طرح از این تعداد، طرح‌های بزرگ حوزه دامپروری «مگافارم» است که در آن از نژادهای مطلوب و باکیفیت دنیا به منظور افزایش تولید در حوزه گوشت قرمز و لبنیات استفاده می‌شود.

وی افزود: برنامه اصلاح نژاد گوسفند لری- بختیاری از دیگر برنامه‌های اصلاح‌ نژاد به منظور جهش تولید است که اصلاح نژاد ۹ هزار راس آغاز شده است.

برزگر گفت: بخش کشاورزی استان ظرفیت‌ها و منابع خدادادی فراوانی دارد که لازم بود با شرایط موجود به منظور رسیدن به هدف شعار ملی جهش تولید و مشارکت مردم، تغییراتی در عملکردهای خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: ایجاد میدان‌های عرضه دام، تاسیس سردخانه‌های زیر صفر برای ذخیره محصولات پروتئینی و ایجاد بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا در سطح استان جزو ضرورت‌هایی است که برای رسیدن به آنها هدفگذاری مناسبی انجام شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری همچنین تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌ها همانند سامانه‌های نوین آبیاری، ایجاد مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی و حرکت از کشاورزی گسترده به سمت کشاورزی عمودی و متراکم، ایجاد برنامه الگوی کشت و برنامه کشاورزی قراردادی و جهش تولید در دیمزارها، توجه به خاک‌ورزی حفاظتی و افزایش مواد عالی خاک رویکرد دیگر این سازمان برای تحقق شعار سال است.

وی گفت: برنامه‌ریزی مناسب برای تامین مالی پروژه‌های نیمه‌تمام بخش کشاورزی در ۱۳ هزار هکتار از حوزه کارون در غرب استان، ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار نفر و افزایش تولیدات کشاورزی استان برای بیش از ۱۰۰ هزار تن را فراهم می‌سازد.

برزگر تصریح کرد: برای این حرکت، با مشارکت بخش خصوصی، بانک‌ها و اعتبارات دولتی، قرارگاه مالی شکل می‌گیرد که کارها در شهرهای فلار، اردل، کوهرنگ و کیار شروع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت مشارکت بیشتر مردم در تصمیم‌گیری و اجرا افزود: تشکیل اتاق اصناف کشاورزی، صدور پروانه کسب، تشکیل اتحادیه‌های شهرستانی، ایجاد انجمن بادام، شرکت فراگیر گلخانه‌داران، انجمن پیمانکاران گلخانه و ساختارهای مشابه جزو ضرورت‌های سال جاری است.

وی ادامه داد: برنامه‌های برون‌سپاری کارها در حوزه نظارت‌های امور اراضی، مکانیزاسیون ادوات کشاورزی، شیلات، تشکیل اتحادیه با همکاری صندوق حمایت از بخش کشاورزی با ۱۲۰ هزار عضو سرمایه‌گذار و بهره‌بردار انجام می‌شود.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، برزگر با اشاره به این که پرونده رفع تداخلات اراضی کشاورزی و ملی در استان چهارمحال و بختیاری در سال جاری مختومه می‌شود، افزود: سال ۱۴۰۲ از ۸۱۵ پلاک بیش از ۴۰۰ پلاک در کمیسیون رفع تداخلات رسیدگی و مورد تصویب قرار گرفت و حدود ۴۰۰ پلاک باقیمانده دیگر در ۱۰ ماهه سال جاری تعیین تکلیف می‌شود....... .................................................... // کد 8 G_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .