جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

تامین امنیت غذایی دستور کار ارکان نظام است

G-__28.jpg

کشاورزی آینده جهان: 2/02/1403

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی شرایط امنیت غذایی کشور را با تکیه بر تولیدات داخلی مناسب ارزیابی و بر خوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی در سفر به استان قزوین و دیدار با امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان، ضمن تبریک اعیاد گذشته و تبریک پیروزی سپاه در عملیات وعده صادق گفت: امنیت غذایی بیش از گذشته اهمیت و نقش خود را در تحریم‌های دشمنان اسلام نشان داده است.

وی با بیان این که، کشوری که امنیت غذایی نداشته باشد به سمت ضعف، جنگ و نابودی کشیده می‌شود، افزود: کشور ما در زمینه امنیت غذایی توانسته روی پای خود بایستد و دشمن نتواند به ما فشار وارد کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین هم در این دیدار با اشاره به اهمیت کشاورزی دشت قزوین و تاکید مقام معظم رهبری برای حفظ و احیای آن در تامین امنیت غذایی، بر برنامه‌ریزی برای حفظ و پایداری این دشت تاکید کرد.

عابدینی با بیان این که هر استانی هویتی دارد که براساس توانمندی‌های آن دیده می‌شود افزود: قزوین اراضی حاصلخیزی دارد که می‌توان از آن برای تامین نیاز کشور استفاده کرد.

وی با اشاره به اهمیت زکات در دین مبین اسلام تاکید کرد: زکات مایه خیر و برکت مال می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین نیز در این دیدار گفت: بخش کشاورزی به خاطر گستردگی و ایجاد امنیت غذایی مورد توجه آحاد مسوولان به‌ویژه نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین است.

عطایی افزود: دشت قزوین به کشاورزی آن معروف است و پیرو فرمایش رهبری در سفر به قزوین و تاکید معظم له، ستاد احیای دشت قزوین ایجاد و اقدامات خوبی تاکنون انجام شده که نیازبه حمایت‌های فرهنگی دارد.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی اظهار داشت: بخش کشاورزی ابعاد فرهنگی بسیار زیادی دارد که نیاز دارد این ارتباط با کشاورزان بیشتر شود که نیاز به حمایت روحانیون و ائمه جمعه است.............................. ....... // کد 28 G_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .