جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

خزانه‌گیری ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

G-__33.jpg

کشاورزی آینده جهان: 2/02/1403

مسوول پیگیری امور معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از خزانه گیری ۱۶۷ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان خبر داد.

غلامرضا رعیت پناه روز یکشنبه گفت: ۱۷۳ هزار و ۲۹۹ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران تاکنون شخم و شیار و ۱۶۷ هزار و ۱۲۶ هکتار خزانه گیری شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیمه زراعت برنج در ۸۰۵ هکتار اراضی شالیزاری استان انجام شد، افزود: در حال حاضر ۲۹۰ تن بذر برنج پر محصول و اصلاح شده محلی به کشاورزان شالیکار استان توزیع و مصرف شد.

رعیت پناه با بیان اینکه ۱۷۸ بانک نشا برنج در استان در حال فعالیت هستند، درباره ذخیره سازی آب سدها و آببندان‌های استان، گفت: در حال حاضر میزان ذخیره آب سدهای استان ۲۴۱ میلیون متر مکعب و آببندان‌ها ۳۷۰ میلیون متر مکعب است.

خزانه‌گیری ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۱ نمونه آزمون خاک انجام شد، افزود: سطح ابلاغی برنج استان در سال زراعی امسال ۲۱۵ هزار هکتار است.

این استان با داشتن ۴۶۰ هزار هکتار زمین‌های زراعی و باغی سالانه ۷۲ نوع محصول کشاورزی را تولید می‌کند. تولید حدود یک میلیون تن برنج، ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن مرکبات و انواع محصولات باغی در مازندران سبب شده که این استان به عنوان قطب تولید محصولات باغی و کشاورزی کشور همواره مورد توجه باشد.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایرنا، برنجکاری یکی از مهم ترین فعالیت کشاورزی در مازندران و منبع مهم درآمد کشاورزان استان است و با تولید بیش از یک میلیون تن، ۴۲ درصد برنج مورد نیاز کشور از این استان تامین می‌شود. استان مازندران تولید کننده ۷۲ نوع محصول زراعی و باغی است که در تولید ۱۵ محصول رتبه اول تا سوم را دارد....................................... ..... // کد 33 G_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .