جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

صادرات یک هزار تن گوشت مرغ ظرف دو ماه/ حمایت همه‌جانبه سازمان دامپزشکی از مرغ آرین

G-__38.jpg

کشاورزی آینده جهان: 3/02/1403

یک هزار تن گوشت مرغ ظرف کمتر از دو ماه گذشته از کشور صادر شد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور با بیان این مطلب در نشست مطبوعاتی افزود: عمده صادرات گوشت مرغ به عراق صورت گرفته و صادرات همچنان ادامه دارد.

مجتبی نوروزی اعلام کرد: با زیرساخت کنونی تولید، توان صادرات ۳۰۰ هزار تن گوشت مرغ را داریم و می‌توانیم بخشی از نیاز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تنی کشورهای اطرف را تامین کنیم.

وی با بیان این که در حال حاضر ۳.۶ دوره جوجه‌ریزی در کشور داریم، اظهار داشت: اگر به چهار دوره جوجه‌ریزی برسیم باید ۱۷۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در ماه داشته داشته باشیم و چنانچه جوجه‌ریزی به شش دوره برسد توان صادرات یک میلیون تن گوشت مرغ را خواهیم داشت.

نوروزی در پاسخ به پرسش خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی درباره مرغ آرین تصریح کرد: از لاین آرین حمایت همه‌جانبه می‌کنیم و اکنون مرغ اجداد و مرغ مادر آن در حال پرورش است.

وی ادامه داد: اصلاحات نژادی بر روی مرغ آرین توسط بخش تحقیقات صورت می‌گیرد و سازمان دامپزشکی هم در خدمت بهداشت این لاین می‌باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ابراز امیدواری کرد که مرغ آرین با انجام اصلاحات ژنتیکی، جایگاه خود را در کشور پیدا کند.

وی در مورد تب کریمه کنگو گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه نفر به تب کریمه کنگو مبتلا و یک نفر بر اثر این بیماری در استان‌های جنوبی از جمله سیستان و بلوچستان فوت شده‌اند.

نوروزی خاطرنشان کرد: سازمان دامپزشکی کشور برای کنترل بیماری‌های آندمیک در داخل کشور دستورالعمل، بخشنامه و ابلاغیه دارد و براساس ابلاغیه انجام وظیفه می‌کند.

وی اذعان داشت: برخی نقاط و روستاهای کشور برای ارایه خدمات دامپزشکی از جمله سمپاشی جایگاه دام، دوردست و صعب‌العبور است و ما از طریق جهاددامپزشکی، دام روستاها و عشایر در مناطق دوردست را زیر پوشش خدمات دامپزشکی قرار می‌دهیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: میزان ابتلا به تب کریمه کنگو در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ماقبل آن نزدیک به ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد که حاکی از اقدام به موقع سازمان دامپزشکی کشور است.

به گزارش کاج پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، وی سرانه مصرف گوشت قرمز در سال ۱۴۰۲ را نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهشی خواند و گفت: این کاهش با مصرف گوشت سفید جبران شده است....................... ........................... .. // کد 38 G_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .