جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

اعلام جایزه تحویل گندم راهکاری مؤثر در رسیدن به خودکفایی

G-__57.jpg

کشاورزی آینده جهان: 4/02/1403

رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: اعلام جایزه تحویل گندم علاوه بر جلوگیری از هدررفت این محصول استراتژیک در افزایش میزان خرید تاثیر بسزایی دارد.

قاسم پیشه‌ور، رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با توجه به گلایه مندی کشاورزان، جایزه تحویل گندم به ازای هرکیلو ۲ هزارتومان باید هرچه سریع تر توسط رئیس‌جمهور اعلام شود تا گندم تولیدی به هدر نرود.

او با بیان اینکه تخصیص جایزه گندم راهکاری موثر در راستای خودکفایی گندم محسوب می‌شود، افزود: بنابر اعلام معاونت زراعت، اگر دولت جایزه گندم را تخصیص دهد، پیش بینی می‌شود که میزان خرید از مرز ۱۱ میلیون تن فراتر رود.

پیشه ور ادامه داد: اگر جایزه خرید به گندم اختصاص نیابد، گندم تولیدی جایگزین خوراک دام و طیور یا به آن سوی مرزها قاچاق می‌شود که با این وجود دولت برای تامین گندم مورد نیاز ناگزیر به واردات است.

به گزارش کاج پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس اتاق اصناف کشاورزی گفت: با اعلام جایزه گندم، کشاورزان اطمینان خاطر دارند که دولت حمایتشان می‌کند، لذا این امر در پایداری تولید و جلوگیری از مهاجرت به شهرها تاثیر بسزایی دارد. /......................................... .............. // کد 57 G_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .