دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

یک مقام مسئول در وزارت نیرو به ایلنا خبر داد:

برنامه ایران برای اجرای پروژه نیروگاهی در افریقا

G-__74.jpg

کشاورزی آینده جهان: 5/02/1403

رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو گفت: از برنامه‌های پروژه‌ نیروگاهی ما در افریقا این است که به سمت احداث و یا حداقل طراحی نیروگاهی رفته و یا بعنوان مشاور و تعمیر قطعات نیروگاهی حضور داشته باشیم.

مجتبی اکبری در گفت‌وگویی درباره اجرای پروژه‌های نیروگاهی در کشورهای دیگر اظهار داشت: ما در حال حاضر در کشور عراق، سوریه، تاجیکستان و همچنین سریلانکا پروژه نیروگاهی داریم و در کشور آذربایجان نیز در مجموعه سد خداآفرین و قیزقلعه‌سی هم پروژه داریم.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های پروژه‌های نیروگاهی ما در دیگر کشورها این است که قرار شد در قاره افریقا کار را پیگیری کنیم، یعنی به سمت احداث و یا حداقل طراحی نیروگاهی در این کشورها رفته و یا بعنوان مشاور و تعمیر قطعات نیروگاهی حضور داشته باشیم.

رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو تصریح کرد: یکی از مواردی که به ما مراجعه می‌کنند این است که باتوجه به گران شدن تجهیزات برقی و نیروگاهی؛ تقاضا برای تعمیرات نیروگاهی است. بیشتر اعلام نیاز در این حوزه از سمت کشورهای آسیای میانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس است که درخواست داشته‌اند شرکت‌های ما در این حوزه حضور داشته و نیروگاه‌ها را اورهال کنند.

وی گفت: در کشور سریلانکا نیز تقاضا برای احداث یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی بوده است.

اکبری یادآور شد: ما در کشورهای هدف هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم بلکه بعنوان پیمانکار کار احداث و یا تعمیرات نیروگاه را انجام می‌دهیم و پول انجام کار را دریافت می‌کنیم بعبارت دیگر این پروژه‌ها هیچ هزینه ریالی و ارزی برای ایران ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌های دیگر در دستور کار ما سنکرون شبکه برق بین ایران و روسیه و آذربایجان است که به مراحل پایانی نزدیک شده و در صورت اجرا؛ تبادل برق صورت خواهد گرفت.

به گزارش کاج پرس به نقل از ایلنا، رئیس مرکز بین‌الملل و هماهنگی دیپلماسی وزارت نیرو بیان داشت: بیشتر تمرکز و فعالیت نیروگاهی ما در دیگر کشورها روی نیروگاه‌های فسیلی است و باتوجه به اینکه احداث نیروگاه تجدیدپذیر در دنیا کار تقریبا جدیدی است فعلا در این زمینه تقاضای زیادی برای همکاری نداشته‌ایم و تنها یک مورد از ما تقاضای همکاری شده و آن تولید برق از انرژی باد است که با استفاده از پتانسیل پژوهشگاه نیرو کار را در کشور پاکستان پیگیری می‌کنیم............ /................................. // کد 74 G_

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .