چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

شهرهای مولد، تولید را پایدار و معیشت خانوار را تقویت می‌کند

G-__128.jpg

کشاورزی آینده جهان: 9/02/1403

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: ایجاد شهرهای مولد نقش موثری در پایداری تولید، اشتغالزایی و افزایش درآمد خانوار ایفا می‌کند.

سیدحسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به بوشهر در نشستی با موضوع شهر مولد کشاورزی، از اجرایی ‌شدن شهر مولد در سواحل خبر داد و افزود: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد.

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم، توسعه اقتصاد دریاپایه است که از مصادیق مهم طرح‌های تولیدی اقتصاد دریامحور شهرک‌های مولد کشاورزی در سواحل می‌باشد.

رئیس سازمان شیلات ایران، شهرهای مولد را کانون‌های تولید، اشتغال و اسکان دانست و تصریح کرد: یکی از اهداف مهم شهرهای مولد؛ علاوه بر تولید، تامین امنیت غذایی پایدار است.

وی با بیان این که توسعه طرح‌های اقتصاد دریامحور یکی از برنامه‌های مهم دولت است، تأکید کرد: شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در اشتغال، تولید پایدار و تقویت معیشت خانوارها دارد که در اجرایی‌ شدن شهرهای مولد در سواحل از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

حسینی با بیان این که در سواحل کشور خانه‌های مولد طراحی شده است، گفت: شهرهای مولد با ایجاد زنجیره ارزش افزوده، سبب افزایش سطح تولید، اشتغال‌زایی و افزایش درآمد خانوارها می‌شود.

وی با قدردانی از استاندار بوشهر برای پیگیری و اجرایی شدن شهر مولد کشاورزی بوشهر در سواحل اضافه کرد: این شهرها با تولید و پرورش آبزیان طراحی شده که نقش مهمی در حل مشکلات جوانان دارد.

به گزارش کاج پرس به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، گفتنی است؛ در این آیین قرارداد زمین ایجاد شهر مولد دلیران تنگستان به امضای مدیریت جهاد کشاورزی، اداره کل شیلات، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، اداره امور اراضی و شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر رسید.......... ................/................................. // کد 128 G_

ادامه مطلب در لینک زیر بخوانید:

B2n.ir/p83060

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .