پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

اخبار کشاورزی:

ايجاد زنجيره ارزش در توسعه دريامحور نقش آفريني مي كند

G-__133.jpg

کشاورزی آینده جهان: 10/02/1403

ظرفيت هاي خدادادي در استان هاي ساحلي وجود دارد و ايجاد زنجيره ارزش در آنها مي تواند شيلات را در توسعه دريامحور و برنامه هاي پيش بيني شده اين سازمان، پيش ران كند.

معاون وزير و رئيس اين سازمان در بازديد از غرفه استانداري استان مازندران گفت: ظرفيت هاي خدادادي بسياري در استان مازندران وجود دارد اما لازم است براي افزايش مصرف آبزيان، آموزش هايي را مدنظر قرار دهيد.

سيدحسين حسيني افزود: ايجاد زنجيره ارزش به طور قطع افزايش مصرف را در بر خواهد داشت زيرا در سند امنيت غذايي و توسعه دريامحور نيز نقش آفريني توليد در استان هاي شمالي مدنظر است.

وي استفاده از اراضي پاياب كشاورزي را ظرفيت بسيار مناسبي برشمرد و افزود: در راستاي جهش توليد بايد مشاركت مردم مدنظر قرار گيرد.

وي ادامه داد: استان هاي باظرفيتي چون مازندران نبايد از حوزه ارزآوري غافل شوند زيرا در حوزه توليد توانمند هستند.

در ادامه رئيس سازمان شيلات ايران در بازديد از غرفه استان گلستان به طرح توسعه زنجيره ارزش در اين استان اشاره كرد و گفت: لازم است از ظرفيت هاي خدادادي موجود در اين استان بهره گرفته شود.

حسيني همچنين در غرفه استان سيستان و بلوچستان به موضوع تون ماهيان اشاره كرد و گفت: با توجه به همايش موفق تون ماهيان لازم است اين رويداد در استان سيستان و بلوچستان برگزار شود.

وي در بازديد از غرفه استانداري استان خوزستان اين استان را يكي از قطب هاي شيلاتي كشور برشمرد و افزود: نقش شركت هاي دانش بنيان در راستاي برنامه هاي محوري شيلات و تاكيد بر اقتصاد دريامحور بسيار موثر است.

به گزارش کاج پرس به نقل از روابط عمومي سازمان شيلات ايران، رئيس سازمان شيلات سرانه مصرف ماهي در خوزستان را نزديك به متوسط جهاني برشمرد و افزود: صادرات آبزيان در سال گذشته در اين استان با 62 درصد رشد 47 هزار تن برآورد شد كه با استفاده از دانش شركت هاي دانش بنيان و ظرفيت هاي جديد شيلاتي امكان افزايش آن وجود دارد...................... ........../................................. // کد 133 G_

ادامه مطلب در لینک زیر بخوانید:

yun.ir/zjcig1

--------------------

instagram.com/kajpressnews

ble.ir/@kajpress_ir

eitaa.com/kajpress

 

 

 

  

 

 

33561927783576807403

  

تمامی حقوق مادی معنوی سایت محفوظ است .